توسعه سرمایه اجتماعی در دستور کار جدی دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد

حبیبی

توسعه سرمایه اجتماعی در دستور کار جدی دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد

معاون سیاسی استاندار قزوین:

توسعه سرمایه اجتماعی در دستور کار جدی دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: توسعه سرمایه اجتماعی بدون شک منجر به افزایش سطح کیفی زندگی شهروندان می‌شود و توجه به این موضوع باید در دستور کار جدی دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری ،منوچهر حبیبی در دومین جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال استان افزود: برنامه‌ریزی‌های ما در حوزه جوانان باید براساس آمارهای واقعی باشد و به موضوع سرمایه‌های اجتماعی جامعه نیز توجه لازم صورت پذیرد.

به گفته وی، سرمایه اجتماعی ارتباط تنگاتنگ و نزدیکی با سطح کیفی زندگی داشته و توجه به این مساله می‌تواند معنی و مفهوم خاص به برنامه‌ریزی‌های ما ببخشد.

وی تصریح کرد: اجتماع را خانواده و خانواده را زوج‌ها تشکیل می‌دهند و برهمین اساس دستگاه‌های اجتماعی و فرهنگی برای رفع مشکلات موجود باید پای کار بیایند.

این مسوول سیاسی با بیان اینکه امروز ما برای جوانان خود، یعنی افراد بین سن ۱۹ تا ۳۰ سال برنامه‌ریزی جامع و مدونی باید داشته باشیم، ادامه داد: در این حوزه کارهای اساسی و زیربنایی، اصلی ضروری به حساب آمده و به غیر از رسیدگی به مسایل روز از جمله اشتغال، مسکن و تحصیل باید به فرهنگ، تربیت و اعتقادات مذهبی جوانان که امری مهم و اجتناب ناپذیر محسوب شده و اساس بسیاری از کارها را تشکیل می‌دهد نیز توجه جدی داشت.

به گفته حبیبی، نباید برای جمع‌آوری آمار مردم را با چالش و مشکل روبرو کنیم و تا حد ممکن سعی کنیم با مراجعه اولیه بتوانیم تمام کارهای ارباب رجوع را به انجام برسانیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین تاکید کرد: استقرار ماموران ثبت احوال در بیمارستان‌هایی که روزانه با ۲۰ واقعه ولادت در استان روبرو هستند، ضروری بوده تا جایی که انجام این مساله به افزایش سطح رضایتمندی افراد می‌انجامد.

 

Share this post