تولید ترانسفورماتور تغذیه کوره قوس الکترونیکی EAF برای نخستین ‌بار در کشور

تولید ترانسفورماتور تغذیه کوره قوس الکترونیکی EAF برای نخستین ‌بار در کشور

 

مدیرعامل ‘گروه صنعتی ایران ترانسفو با اشاره به اهمیت خود باوری در تولید داخلی، خبر از تولید ترانسفورماتور تغذیه کوره قوس الکترونیکی EAF برای نخستین ‌بار در کشور داد.

 دکتربهزاد ظهیری، در مراسم تحویل بزرگترین ترانسفورماتور تغذیه کوره قوس الکترونیکی EAFبا توان۵۵MVA  گفت: این ترانسفورماتور توسط شرکت صنعتی ایران ترانسفو در کمترین زمان و با قیمت حداقل ۵۰ درصدی نسبت به مشابه خارجی  طراحی ، تولید و تحویل مجتمع صنعتی اسفراین شد.

وی، ضمن قدردانی از مدیریت مجتمع صنعتی اسفراین برای اعتماد به توانمندی و تولید داخل ، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اتکا به توانمندیهای داخلی و تقویت بسترهای تولید برای توسعه همه جانبه کشور گفت: سربازان ایران ترانسفو قادر به طراحی وتولید انواع راکتور و ترانسفورماتور ها هستند که این مهم یک افتخار ملی محسوب می شود.

مدیرعامل ‘گروه صنعتی ایران ترانسفو ، با تاکید بر مطابقت این ترانسفورماتور با استانداردهای روز دنیا گفت: حمایت از تولید داخلی علی الخصوص در حوزه صنعت استراتژیک برق و  شرکت ایران ترانسفو ، با لغو کامل واردات و ممانعت از ورود انواع مختلف ترانسفورماتورو رآکتور به کشور امکان پذیر است.

وی، با انتقاد از نحوه اجرای طرح ممنوعیت واردات ترانسفورماتور  گفت: نباید اجازه سوء استفاده از قانون و واردات ترانسفورماتور توسط عده ای به بهانه واردات مجموعه کامل خط تولید داده شود چرا که این کار درکنار خروج میلیون ها دلار ارز از کشور وابستگی بیش از پیش تولید وصنعت به بیگانگان را فراهم می کند.

 ظهیری، در خصوص گام های آتی ایران ترانسفو هم  افزود: اکنون در خط تولید ایران ترانسفو دو دستگاه ابر ترانسفورماتور ۴۱۰ MVA  به سفارش گروه معظم مپنا طراحی و در حال ساخت است  که از این تولیدات  در اسفندماه سال جاری  و اوایل سال آتی رونمایی خواهند شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو ، خاطرنشان کرد: انواع ابر ترانسفورماتور ، رآکتور دیتیوند ،  ترانسفورماتورهای هوشمند، ترانسفورماتورهای ترکشن، ترانسفورماتورهای با راندمان بالا از جمله تولیدات به روز این مجموعه صنعتی است که در نتیجه خودباوری ملی و عمل به فرامین مقام معظم رهبری به عنوان جهاد اقتصادی تقدیم ملت  ایران می شود.

مدیرعامل مجتمع صنعتی اسفراین، هم در مراسم تحویل این ترانسفورماتور با ابراز خرسندی از اعتماد به ایران ترانسفو از این مجموعه صنعتی برای پذیرش ریسک تولید این ترانس قدردانی کرد.

علی ملک، ادامه داد : گروه بزرگ ایران ترانسفو با خودباوری و مهندسی عالی از طراحی تا تولید و همچنین مدیریت منحصربفرد پشتوانه عظیمی برای صنعت کشور محسوب می شوند.

وی، با اشاره به قیمت ۳ میلیون یورویی این ترانسفورماتور در خارج از کشور گفت: شرکت ایران ترانسفو با بیش از نصف قیمت وارداتی  ترانسفورماتور تغذیه کوره قوس الکترونیکی  EAFرا طراحی وتولید کرده است و مجموعه مجتمع صنعتی اسفراین قدردان این جهاد اقتصادی ایران ترانسفوست.

 

دکتر ظهیری مدیر عانل ایران ترانسفو 

Share this post