جریان سازی‌های احتمالی انتخابات در فضای مجازی رصد شود

جریان سازی‌های احتمالی انتخابات در فضای مجازی رصد شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: جریان سازی‌های احتمالی انتخابات در فضای مجازی مهم بوده و در این راستا  انتظار می رود این مهم از سوی متولیان و اعضای کمیته‌ها مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش میهن نیوز و به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ خدابخش مرادی در ششمین نشست ستاد انتخابات استان با اشاره به اینکه فرمانداران، بخشداران و روسای کمیته ها تحرکات کاندیداهای احتمالی را  رصد کنند، افزود: هر امدنی در انتخابات پیامد، تهدید و فرصتی را در هر شهرستان به همراه دارد که کم و یا زیاد شدن آن تحلیل هایی خاص خود به به لحاظ امنیت و اجرای انتخابات دارد.

وی اظهار داشت: بر این اساس باید ادبیات کاندیداهای انتخابات را شناخت، منتقل و علاوه بر آن نیز باید نسبت به تحلیل ان اقدام کرد که این مهم از سوی فرمانداران شهرستان ها  مورد توجه قرار گیرد و از همه مهمتر بی طرفی مبنای عمل است.

مرادی، قانون فصل  الخطاب برای اعضای ستاد انتخابات و در این  میان  ماده ۵۹ این بخش  وظایف را مشخص کرده و آن رعایت عدم جانبداری است.

وی اضافه کرد: بازگویی اقدامات هفته دولت فرصت مناسب برای بازگویی خدمات انجام گرفته دولتمردان به مردم است و آگاهی بخشی از سوی مردم می تواند به کسب اطلاع بیشتر منتهی شده و  این مهم به نوبه خود مشارکت حداکثری  مردم را به دنبال دارد و در واقع  تربیون آگاهی بخشی  و ارائه خدمات نظام و دولت به شکل عالمانه به مردم بازگو شود.

مرادی نافچی افزود: در طی سال های گذشته از دستگاههای خدمات رسان  نوع خدمات که از سوی کاندیداهایی استفاده شده  و در این میان این بخش نیز به دقت رصد خواهد شد و زیبنده نیست که دستگاهی با ارائه خدمات به اسم شخص و  معرفی چنین کاری انجام دهد که این موضوع به نوبه خود پیامد دارد.

وی اظهار داشت: طی ارزیابی های انجام گرفته از فرمانداری هاو بخشداری ها تعدادی برای برگزاری  انتخابات تعیین  شده اما مابقی رها شده اند و  این موضوع به معنای عدم بهره گیری از تمامی ظرفیت ها و توانمندی های لازم در این بخش است.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: همه انتخابات مهم بوده  اما برخی شعب به ویژه شعباتی  که کاندیداهایی از همان محل و یا شهر مد نظر دارند، اهمیت صد چندانی دارد و به همین  منظور معتمدان صندوق اخذ رای نیز مورد توجه باشند.

وی یادآوری کرد:  با تدبیر استانداری کمیته نارضایتی اجتماعی در استان تشکیل شده که پیامدهای خوبی داشته و اقدامات منجر به نارضایتی  که مردم را تحریک می کند از سوی دستگاههای اجرایی به دقت رصد و پایش انجام گیرد.

مدیر کل امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری زنجان نیز ادامه داد:  طبق پیش بینی های انجام گرفته  ۷۵۸ شعبه  رای برای  انتخابات مجلس شورای اسلامی استان در نظر گرفته شده  که این شعبات به چهار سطح تقسیم بندی شده که  در سطح یک، ۲ و سه پنج نفر  و در سطح چهار هفت در شعب حضور خواهند داشت.

خیر الله ترخانی افزود: بر این مبنا تعداد شعب ثابت در سطوح یک تا سه  ۴۳۵   به تعداد ۲هزار و ۶۴۶  نفر در نظر گرفته  و  ۳۲۳  شعبه اخذ سیار  نیز به تعداد یکهزار و ۵۶۵ نفر، تعداد نمایندگان فرمانداری با در نظر گرفتن نفرات ذخیره ۷۵۸ و محاظان شعب  نیز ۲ هزار و ۲۷۴ نفر  مبتنی بر استاندارد های اعلام شده وزارت کشور به تایید رسیده است.

وی اضافه کرد:  این در حالی است که در انتخابات دوره قبل مجلس شورای اسلامی در سال ۹۴، شمار شعب اخذ رای  ۷۲۷ در استان  بود که این تعداد  د ر دوره کنونی افزایش یافته که همکاری اعضای ستاد به انتخابات باشکوه منجر خواهد شد.

 

 

Share this post