جشنواره ملی آش ایرانی پررنگ تر برگزار خواهد شد

جشنواره آش

جشنواره ملی آش ایرانی پررنگ تر برگزار خواهد شد

آوای میهن نیوز- ابراهیم فتحی: شهردار زنجان گفت: جشنواره ملی آش ایرانی پس از ۲سال وقفه پررنگ تر از سابق در استان زنجان برگزار خواهد شد.

علیرضا فیروزفر در آیین رونمایی از پوستر شانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ایران و پانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی، با اشاره به جزئیات برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان، عنوان کرد: این رویداد ملی و فرهنگی در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۲ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان برگزار خواهد شد؛ به همین خاطر در راستای هماهنگی هر چه بیشتر، تمهیداتی از سوی شهرداری زنجان، شورای اسلامی شهر و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اتخاذ شده تا این جشنواره هر چه بهتر و پررونق‌تر از سنوات گذشته برگزار شود.

وی با اشاره به خدمات شهرداری زنجان در راستای اجرای هر چه بهتر این جشنواره،‌ افزود: سرویس حمل و نقل توسط شهرداری زنجان از میدان قائم تا محل برگزاری جشنواره در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۲ مهرماه در جریان بوده و سه فضا نیز به صورت مخصوص برای پارکینگ شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان جشنواره در محل برگزاری در نظر گرفته شده است و امیدواریم با اختصاص این فضا مشکلی در خصوص پارکینگ نداشته باشیم.

فیروزفر با اشاره به اختصاص امکانات رفاهی در فضای داخلی نمایشگاه، بیان کرد: به جهت استراحت و رفاه حال شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان جشنواره، پارک مصنوعی شامل نیمکت و چمن مصنوعی در داخل نمایشگاه تدارک دیده شده است. همچنین در ایام جشنواره تیم‌های آتش‌نشانی در محل جشنواره مستقر خواهند بود و همه برنامه را پوشش خواهند داد. از سوی دیگر معاونت خدمات شهری شهرداری زنجان به صورت دائم نظافت محدوده فضای برگزاری جشنواره را به عهده دارند.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های معاونت فرهنگی شهرداری زنجان طی مدت برگزاری این جشنواره، ادامه داد:‌ با توجه به تقارن ایام برگزاری جشنواره با روز جهانی کودک، برنامه‌های شاد و مفرحی در محل برگزاری جشنواره تدارک دیده شده و با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی در سطح شهر زنجان، تصریح کرد: با توجه به آغاز ایام ربیع‌الاول، از چهارشنبه شب برنامه‌های متنوع فرهنگی در بوستان‌های سطح شهر و با توجه به تجربه و بازخورد بسیار خوب مردم شهر برگزار شده و این برنامه‌ها در طول سال ادامه خواهد داشت. جشنواره‌های متنوع دیگری نیز در ایام آتی در استان و شهر زنجان مانند جشنواره جغور و بغور، جشنواره گردو و … برگزار خواهد شد که امیدواریم با این دست از برنامه‌های فرهنگی بتوانیم در تعالی فرهنگ استان و شهرمان موثر باشیم.

شهردار زنجان با بیان اینکه زنجان در حال تبدیل شدن به شهری پویا است، خاطرنشان کرد: امروز با تعامل، همدلی و همکاری ارگان‌های مختلف شاهد هستیم که شهر زنجان به شهری پویا در حوزه‌های مختلف عمرانی، خدمات شهری و برنامه‌های فرهنگی تبدیل می‌شود و با حمایت شهروندان فهیم زنجان این رشد سریع‌تر خواهد بود که بتوانیم در توسعه شهر و استان خود و شناسایی تاریخ و فرهنگ زنجان در بین دیگر استان‌ها کوشا باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در ادامه این مراسم، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره‌های متنوع فرهنگی در زنجان، گفت: امروز رویکرد شهرداری زنجان، رویکردی فرهنگی و نرم‌افزاری است و این موضوع از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان نیز حمایت می‌شود و این حمایت شهرداری را مصمم می‌کند تا برنامه‌های پیش رو را با قوت و کیفیت بیشتری برگزار کند.

 

مجید ناصحی‌مقدم با تاکید بر ترکیب نگاه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای توسعه زنجان، خاطرنشان کرد: رویکرد اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ترکیبی از رویکرد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است، به این معنا که در کنار توجه به تمدن و فرهنگ اصیل زنجان با برگزاری جشنواره و فستیوال‌های متنوع در راستای ماندگاری و آموزش این میراث به نسل آینده می‌کوشد و شورای اسلامی شهر زنجان و شهرداری نیز از این رویکرد حمایت می‌کند و امیدواریم بتوانیم با همکاری یکدیگر، جشنواره‌هایی از این قبیل را پررنگ‌تر از گذشته برگزار کنیم.

گفتنی است، در پایان این نشست خبری از پوستر دو جشنواره ملی آش ایرانی و جشنواره ملی صنایع‌دستی در استان زنجان توسط مسئولان استانی رونمایی شد

Share this post