حضور مسئولان عالی قضایی در میان مردم  امید را به جامعه تزریق کرده است

حضور مسئولان عالی قضایی در میان مردم  امید را به جامعه تزریق کرده است

 

میهن نیوز- رییس کل دادگستری استان زنجان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ضمن ، تبریک هفته قوه قضاییه و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر گفت :امروز بعد از گذشت چندین دهه از شهادت سید الشهدای انقلاب ، شهید بهشتی هنوز هم جا دارد از سیره این شهید عالی مقام  در انجام وظیفه و خدمت به مردم بهره بگیریم .

حضرت حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی با بیان اینکه حضور مسئولان عالی قضایی در میان مردم  امید را به جامعه تزریق کرده است افزود: امروز در دوره تحول و تعالی قوه قضاییه نوع ارتباط مدیران دستگاه قضایی با مردم متفاوت تر از گذشته است ، حضور مسئولان عال قضایی در میان مردم  و به تبع آن در دادگستری استانها موجب ایجاد امید در جامعه گردیده است.

رییس شورای قضایی استان زنجان  را که در این دیداردادستان مرکز استان ، معاونین دادگستری ، شورای قضایی استان و رییس کانون وکلای استان همراهی می کردند ادامه داد: جایگاه نماینده ولی فقیه در استان ، جایگاه مهمی  است  چراکه  مردم  درک و فهم درستی از این جایگاه دارند و تذکرات و رهنمودهای  نماینده ولی فقیه در استان همواره باید مورد توجه  مسئولان دستگاهها قرار گیرد. 

رییس کل دادگستری زنجان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا امروز مسئولان قضایی استان در ۲۱۲ مسجد استان  در قالب ارائه  میز خدمت و شنیدن مشکلات و صحبتهای مردم حضور پیدا کردند  افزود: در این میان تعداد ۲ هزارو ۳  مراجعه کننده بصورت چهره به چهره با مسئولان قضایی دیدار نموده اند.

صادقی نیارکی اظهار کرد : یکی از اولویت های ۱۵  گانه قوه قضاییه ارتباط مسوولان این قوه با مردم می باشد و استان زنجان در اجرای این برنامه اهتمام جدی دارد .

وی تاکید کرد: در دوره تحول و تعالی قوه قضاییه اقدامات بی بدیل و حرفه ای رییس قوه قضاییه خروجی بسیار خوب و قابل توجهی در جامعه و در میان مردم داشته و این امر و اقدامات موثر موجب ایجاد امید در جامعه شده است.

عالیترین مقام قضایی استان زنجان ادامه داد:در بخش زندان کارهای بسیار موثری  انجام شده است  که از آن جمله توجه به حوزه فرهنگی و مذهبی  است  لذا  با توجه به اینکه نگاه اسلام به زندان، اصلاح و تربیت است البته بحث مکافات نیز مورد توجه می باشد.

وی تصریح کرد:  هم اکنون  تعداد ۱۶۷ نفر زندانی  حافظ ۱۵ جزء قران کریم هستند که بسیار ارزشمند است و نتیجه این کار فرهنگی باعث شده تا در ورود زندانی تکراری کاهش داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان  نیز در این جلسه ضمن عرض خیر مقدم و تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر بالاخص شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفای نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت:شهید بهشتی از جمله بزرگانی بود که هرروز فکر واندیشه آن بزرگوار در جامعه پررنگ تر می شود.

آیت ا… خاتمی حاکمیت در قانون اساسی قوا را به سه بخش مقننه، مجریه و قضاییه تقسیم کرد وافزود: وظیفه اجرای عدالت بر عهده قوه قضاییه گذاشته شده که در این مدت موفق عمل کرده است.

امام جمعه زنجان ادامه داد:از زمان ریاست آیت الله رئیسی در قوه قضاییه اقدامات خوبی انجام شده و خوشبختانه این اقدامات تاکنون ادامه پیدا کرده است .

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد:وقتی اعتماد عمومی برای نظام تقویت شود، برکاتش هم برای نظام خواهد بود لذا قسمتی از این اعتماد بخشی با رسیدگی های عادلانه بر عهده قوه قضاییه گذاشته شده است.

Share this post