حوزه کشاورزی از مهم ترین دغدغه‌های استان زنجان است

دکتر افشارچی

حوزه کشاورزی از مهم ترین دغدغه‌های استان زنجان است

 

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در بهره وری پایش کمی کار اهمیت دارد گفت: مهمترین دغدغه کنونی به ویژه برای سال آینده حوزه کشاورزی است که باید تا یک ماه آینده در این بخش خروجی مناسبی داشته باشیم و سپس به سراغ دیگر حوزه ها برویم.

محسن افشارچی در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان با اشاره به اینکه وقتی سراغ بهره وری می‌رویم باید تمرکز بر اتوماسیون کاری نیز مورد توجه باشد، افزود: دستگاه‌های مختلف اجرایی در صورت توجه به مواردی می توانند نتایج موثری ااز بهره وری را شاهد باشند.

وی اضافه کرد: هر دستگاهی باید بتواند فرایند کاری با استفاده از تکنولوژی بهتر را مد نظر قرار دهد و راندمان کاری را بالا ببرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت: به منظور ارتقای بهره وری در دستگاه های اجرایی و انجام برنامه های پیش بینی شده در راستای دستیابی به اهداف برنامه ششم توسعه ارائه برنامه ای با عنوان ارتقای بهره وری در موافقت نامه های متبادله با سازمان برنامه و بودجه، قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور در نظر گرفته شده است.

رامین میرزایی افزود: در این قانون تخصیص اعتبار سه ماهه برای اجرای این برنامه ها، منوط به ارسال گزارش پیشرفت اجرای برنامه های مصوب از سوی دستگاه های اجرایی به سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان ملی بهره وری ایران و اخذ تاییدیه سازمان ملی بهره وری ایران است.

وی، با بیان اینکه شیوه نامه ای از سوی سازمان ملی بهره وری تدوین و به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است اظهار داشت: طبق عملکرد ارسالی ۲۳ دستگاه از بین ۲۹ دستگاه مشمول، برنامه ملی بهره وری توسط سازمان مرکزی تهیه شده است و ۲۰ دستگاه به برش استانی رسیده اند و طی ۳ ماهه دوم نیز ۶ دستگاه گزارش عملکرد ارسال کرده است.

این مسوول با اشاره به اینکه از هشت درصد میزان رشد اقتصادی ۳.۵ درصد آن بهره وری است گفت: اگر با این امکان بخواهیم به بهره وری برسیم غیرممکن خواهد بود و در این راستا تشکیل کمیته بهره وری ضروری است.

میرزایی به وظایف کمیته اشاره و خاطرنشان کرد: تهیه گزارش از وضعیت بهره ­وری استان، شناسایی و معرفی مولفه­ های توسعه و بهبود بهره­ وری، بررسی ابعاد فنی و اجرایی طرح­ها و برنامه­­ های عملیاتی، راهبری و تصویب طرح­ها و برنامه­ ها، برنامه­ ریزی آموزشی و پژوهشی و  توانمندسازی مشاوران مدیریت بهره­ وری و تعامل مستمر در سطح استان با سازمان ملی بهره­ وری ایران از اعم وظایف این کمیته است. 

Share this post