خروج گندم از استان قزوین ممنوع است/ اصناف استان وظایف خود را در زمینه نظارت بر حوزه آرد و نان انجام نمی دهند/ جهاد کشاورزی استان در مدیریت عادلانه سهمیه آرد بازبینی کند

خروج گندم از استان قزوین ممنوع است/ اصناف استان وظایف خود را در زمینه نظارت بر حوزه آرد و نان انجام نمی دهند/ جهاد کشاورزی استان در مدیریت عادلانه سهمیه آرد بازبینی کند

آوای میهن نیوز: استاندار قزوین گفت: دستگاهای امنیتی و نیروی انتظامی باید در ضمینه خروج گندم از استان ورود کرده و با متخلفان برخورد جدی شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری ،محمد مهدی اعلایی عصر دیروزدر کارگروه مشترک تنظیم بازار و قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین اظهار داشت: خروج گندم از استان قزوین ممنوع است و به هیچ وجه نباید صورت بگیرد و نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی در این زمینه باید ورود جدی داشته باشند.

وی افزود: برای تأمین اعتبار خرید گندم اقداماتی در سطح استان انجام شده و رایزنی های لازم با وزارت جهاد کشاورزی هم صورت گرفته است.

استاندار قزوین با اشاره به مباحث مرتبط با حوزه نانوایی‌ها گفت: نظارت در حوزه تخلفات واحدهای نانوایی بر عهده اصناف است و باید در این حوزه برخورد جدی‌تر و اقدامات ویژه تری صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه از اتاق اصناف اقدام ویژه ای در حوزه نظارت در حوزه آرد و نان نمی بینیم و این موضوع در حالی است که قانون گذار برای آنها اختیارات متعددی گذاشته است، اضافه کرد: اصناف وظایف خود را انجام نمی دهند و در این زمینه اداره صمت باید پاسخگو باشد چرا که این موضوع موجب افزایش مشکلات مردم می شود.

اعلایی با بیان اینکه موضوع نان جزو اولویت های استان است و باید با ورود جدی و اثرگذار در این حوزه مشکلات را برطرف کنیم، اظهار داشت: در چند هفته گذشته تعدادی از متخلفین حوزه آرد و نان استان قزوین شناسایی و قرار است در آینده نزدیک برخورد قضایی با آنها صورت گیرد.

 وی گفت: در بحث سهمیه نانوایان اختیارات قانونی وجود دارد و جهاد کشاورزی باید در مدیریت عادلانه سهمیه بازبینی کند.

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: فرمانداران در هر کجا که احساس نیاز کردند می توانند با هماهنگی اداره کل مدیریت بحران استان نانوایی های سیار را در نقاط مورد نظر مستقر کنند تا هم مشکلات تاحدودی برطرف و هم مردم مداخلات را جهت کنترل وضعیت نان استان از نزدیک مشاهده کنند.

استاندار قزوین با بیان اینکه نظارت و بازرسی ها از واحدهای نانوایی باید وحدت رویه داشته باشد و به صورت هدفمند انجام شود، اظهار داشت: در زمینه شیفت بندی و روزهای تعطیل نانوایان در استان هم باید اقدامات لازم صورت گیرد.

Share this post