دادستان کل کشور: قضات حتی‌المقدور از صدور قرار بازداشت اجتناب کنند

دادستان کل کشور: قضات حتی‌المقدور از صدور قرار بازداشت اجتناب کنند

آوای میهن نیوز:دادستان کل کشور گفت: قضات حتی المقدور برای محکومان قرارهای مناسب صادر و تا آنجا که لازم نیست قرار بازداشت صادر نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در نشست قضایی دادسرای استان قزوین افزود: قضات دارای جایگاه شرعی، قانونی و اجتماعی هستند و کیفیت را نباید فدای کمیت کنند و در هر سمتی که هستند باید به مردم خدمت نمایند.

وی تکریم ارباب رجوع را اولویت مهم دستگاه قضا دانست و بر لزوم نظارت و آموزش ضابطین تاکید کرد و یادآورشد: تحول در قوه قضاییه ایجاد نمی‌شود مگر اینکه بدنه این قوه به تحول اعتقاد داشته باشند و به آن عمل کند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با تاکید بر اینکه اشکالات را باید رفع کرد تا تحول ایجاد شود ، اظهار داشت: هنوز نتوانستیم روی ریل حقوق عامه قرار بگیریم، اما می‌توانیم برنامه ریزی و اولویت بندی کنیم.

به گفته وی ؛ قضاوت از مشکل‌ترین کارهاست و در حکومت اسلامی، زندگی قاضی باید تامین باشد تا بتواند به خوبی و بدون دغدغه قضاوت کند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین نیز در این نشست با اشاره به کمبود نیروی انسانی، گفت: کمبود نیرو و فضای فیزیکی در دادسرای قزوین یکی از مشکلات استان است و امیدواریم در این دیدارها مرتفع شود.

محمد قاسمی افزود : مهم‌ترین معضل در استان قزوین معتادان متجاهر و سرقت‌های خرد است و در یک سال گذشته سرقت خرد ٢٢ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین از تشکیل ۴ هزار پرونده در ۶ ماهه امسال در ١٧شعبه خبر داد.

دادستان کل کشور از دادسرای عمومی و انقلاب قزوین بازدید کرد و در جریان مشکلات مراجعه کنندگان قرار گرفت.

Share this post