درخشش نشریه منطقه ای آوای میهن در بخش موضوعی حقوق شهروندی جشنواره مطبوعات زنجان

درخشش نشریه منطقه ای آوای میهن در بخش موضوعی حقوق شهروندی جشنواره مطبوعات زنجان

آیین اختتامیه هفتمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان زنجان با حضور استاندار زنجان وعده ای از مسوولان وخبرنگاران برگزیده جشواره برگزار شد.

به گزارش آوای میهن نیوز، در این جشنواره، در بخش موضوعی نشریه آوای میهن با موضوع حقوق شهروندی ، در بخش شعار سال خبرگزاری تحلیل بازار ،  خبرگزاری شبستان در بخش عفاف و حجاب، نشریه مشاغل و کسب و کار در بخش آب و محیط زیست، خبرگزاری ایلنا در بخش چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی، خبرگزاری ایسنا در بخش مدافعان سلامت، خبرگزاری ایکنا در بخش دین و معنویت و خبرگزاری فارس در بخش ایثار و شهادت با محوریت کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان از برگزیدگان بخش‌های موضوعی این جشنواره بودند.

در بخش مقاله، سرمقاله و یادداشت، دکتر فرحناز فتحی مدیر مسوول نشریه منطق ای آوای میهن، با اثر «احزاب و انتخابات ایران» در جایگاه نخست قرار گرفت و رحیم مقدمی از خبرگزاری مهر با اثر«زنجان زخم خورده از حلقه پدرخوانده‌ها» و صغری محمدی از نشریه وزین زنجان مشترکا دوم شدند. حمید کریمی از نشریه مشاغل کسب و کار نیز به مقام سوم رسید.

همچنین در بخش مجموعه عکس، احسان تقی‌بیگلو از خبرگزاری ایسنا با دو اثر «زنجانرود غرق در فاضلاب» و «معیشت آنلاین اصناف زنجان در روزهای کرونایی» مقام اول را کسب کرد و حامد رحمتی  از نشریه پیام زنجان در جایگاه دوم قرار گرفت. همچنین در بخش تک‌عکس بهرام بیات، آرین بهمنی و سیده نیلوفر محمودیان به‌ترتیب مقام‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

در بخش تیتر، علی الماسی از پایگاه خبری موج‌رسا با تیتر «نمره صفر دولت در دنیای صفر و یک» مقام اول، پریسا یوسفی از خبرگزاری ایسنا برای تیتر «یک مرد توانست، یک شهر نتوانست» و اعظم شامی برای تیتر «اینجا حاصل هر جمعی کم می‌شود» مقام دوم مشترک را از آن خود کردند و تیترهای «استخوان باغ در گلوی شهر» لیلا محمدی و «صنعت اسب زین می‌شود» اسدالله قربان‌زاده مشترکا مقام سوم را کسب کردند. سه تیتر «مشکلات از سیاه چادرها کوچ نمی‌کند»، «جهان در انتظار غروب» و «کلاهبرداری‌های متری در تعاونی‌های صوری» شایسته تقدیر شدند.

همچنین در بخش خبر، الهام احمدی از صدای زنجان با اثر «اختلاف در بهمن»  و  مهدی سهرابی با اثر «احسان آقای رییس» از صدای زنجان‌نیوز مشترکا دوم شدند و اثر «مشکل اینترنت روستاهای استان زنجان حل نشد» از پایگاه خبری موج‌رسا به قلم ملک‌ناز نجفی سوم شد. همچنین خبر فاطمه تاج‌بخش با تیتر «کودک ۵ ساله در زنجان حافظ کل قرآن شد» از خبرگزاری ایکنا و «دیدار همکلاسی‌های ۶۵ در صبح خاطره» شایسته تقدیر شدند و در ادامه با نظر داوران هیچ اثری حائز کسب رتبه‌های دیگر نشد.

اثر «روایت زندگی ۲۲ معتاد در کانال فاضلاب» زهرا رسولی از خبرگزاری فارس در حوزه گزارش دوم شد و فائزه تقی‌لو با اثر «بتراش ای سنگ‌تراش» مقام سوم را برای نشریه ندای شهروند از آن خود کرد. داوران در این بخش اثری را شایسته کسب مقام اول ندانستند.

گفتنی است : در بخش مصاحبه، بهنام آقاجانلو از پایگاه خبری موج‌رسا برای اثر «تخلیه مخفیانه پسماندهای روی» مقام اول را کسب کرد. الناز آخوندی از خبرگزاری ایسنا با اثر «بیمارستان ارتش؛ بالین‌دار بی‌بالین» مقام دوم و قنبر رسولی از خبرگزاری فارس برای اثر «تایپ با دست‌های یخ‌زده» مقام سوم را به دست آوردند. آثار اسدالله قربان‌زاده و فائزه تقی‌لو نیز شایسته تقدیر شد.

در بخش طراحی و صفحه‌آرایی، مهدی سهرابی از روزنامه صدای زنجان در جایگاه نخست ایستاد و فاطمه سیاحتی و جواد کریمی به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.

گفتنی است: در بخش طنز مکتوب داوود محمدی از پیام زنجان و در کاریکاتور نیز مریم تقی‌لو از ندای شهروند حائز رتبه شدند.

 

Share this post