در 4 ماهه نخست سال جاری در زنجان محقق شد: سومین گذشت اولیاء دم از قصاص قاتل

در 4 ماهه نخست سال جاری در زنجان محقق شد: سومین گذشت اولیاء دم از قصاص قاتل

رییس کل دادگستری استان زنجان گفت : برابر گزارش اداره آگاهی شهرستان خدابنده مبنی بر مشاهده یک دستگاه پیکان سواری مشکوک در جاده فرید آباد – سامان و بررسی خودرو متوجه وجود خون در صندلی  می گردند که در نهایت  در چند متری خودرو با جسد  جوان 28 ساله با  هویت ب.س برخورد میکنند که پس از تحقیقات دقیق متوجه می شوند متهم ح.د با یک قبضه اسلحه کمری در  شهرستان خدابنده  مرتکب قتل شده است.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در تشریح  این پرونده اظهار داشت: مقتول در سال ۱۳87  با کلت کمری از ناحیه سر به قتل می‌رسد که پس از آن متهم با توجه به قرائن موجود به قتل اعتراف و بازداشت می شود. پس از تحمل 11 سال حبس  در آستانه اجرای حکم قصاص قرار گرفته بود که با تلاش همکاران قضایی و اداری دادسرای زنجان در محل اجرای حکم در زندان مرکزی زنجان  و اخذ رضایت  اولیای دم زندگی دوباره یافت .

وی اضافه کرد:  پس از صدور حکم قصاص قاتل در شعبه یک کیفری استان  و تأیید از سوی شعبه 11 دیوانعالی کشور،  حکم در مورخه هشت مرداد ماه در مرحله اجرا  بود که با تلاش  و میانجیگری  همکاران دادسرا  حاضر در محل اجرای حکم اولیاء دم از حق قانونی و شرعی خود گذشتند و قاتل با ابراز ندامت و پشیمانی به آغوش گرم خانواده بازگشت.

رضایت اولیای دم در پای جوبه دار

حجت الاسلام صادقی  نیارکی درادامه گفت : جوان دیگری با هویت م .م  18 ساله در سال 92 با همکاری همسر مقتول و تهیه اسلحه شکاری غیر مجاز اقدام به قتل عمدی  مرحوم م .ص 29 ساله در منزل شخصی اش در زنجان  می کند .

وی افزود : با پیگیریهای اداره آگاهی زنجان و اقرار متهم در دادگاه کیفری استان و وجود شواهد و قرائن موجود حکم قصاص نامبرده بنا به درخواست اولیای دم ( مادر مقتول ) صادر و پس از ابرام رای دادگاه کیفری استان در دیوان عالی کشور حکم محکوم علیه قطعی و برای اجرای آن به دادسرا ابلاغ شد.

ریس شورای قضایی استان ادامه داد : متهم پس از تحمل شش سال حبس و با تلاشها و زحمات همکاران اجرای احکام با اخذ رضایت اولیای دم در روز اجرای حکم قصاص از پای جوبه دار نجات و حیات  دوباره یافت  .

رییس کل دادگستری استان زنجان خاطر نشان کرد : با تلاش های انجام شده این سومین اخذ گذشت اولیاء دم از قصاص قاتل در 4 ماهه نخست سال جاری در زنجان  می باشد  در همین راستا جا دارد از زحمات و تلاشهای  مجدانه همکاران تشکر و قدردانی نمایم

Share this post