دستگیری اعضای باند سرقت طلا و جواهرات در نظرآباد

دستگیری

دستگیری اعضای باند سرقت طلا و جواهرات در نظرآباد

آوای میهن نیوز – دادستان عمومی و انقلاب نظرآباد اعلام کرد: اعضای یک باند هشت نفره سرقت طلا ،جواهرات و پول نقد از منازل مناطق مختلف کشور در شهرستان نظرآباد استان البرز شناسایی و دستگیر شدند. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل دادگستری البرز، سامان قاضی زاده اظهار کرد : اعضای این باند طی ۶ ماه اخیر فعالیت خود را آغاز کرده بودند که با استفاده از شرایط ناامنی ایجاد شده در نتیجه اغتشاشات اخیر اقدام به افزایش موارد سرقت از منازل می‌کردند.

وی درباره نحوه فعالیت این باند اضافه کرد: این باند که متشکل از ۲ زن و پنج مرد به همراه یک مالخر بودند در شهرهای مختلف کشور سرقت انجام داده اند.

دادستان عمومی و انقلاب نظرآباد افزود: اعضای این باند در شهرهای نظرآباد، ساوجبلاغ، آبیک، سبزوار، نیشابور، اردبیل، تبریز و بستان آباد فعال بوده و پس از اجاره منزل به شناسایی خانه هایی فاقد نگهبان یا دوربین می پرداختند.

قاضی زاده گفت: این افراد در پوشش زن و شوهر، اقدام به تردد به محل مذکور و سپس باز کردن درب منازل با استفاده از دیلم کرده و پول و جواهرات مردم را به سرقت می بردند.

وی با تشریح اقدامات متعدد انجام شده توسط نیروی انتظامی در خصوص این باند، گفت: در بین اعضای بازداشتی باند یک مالخر نیز وجود دارد که طلافروشی داشته و در ۲ ماه اخیر بیش از ۹۰۰ میلیون تومان به حساب اعضا واریز کرده است.

دادستان نظرآباد، تعداد سرقت های انجام شده توسط این باند را تاکنون ۲۰۰ مورد بیان کرد و متذکر شد: از این تعداد تنها ۲۵ مورد در شهرهای استان البرز بوده است که با اقدامات فنی انجام شده توسط نیروی انتظامی، متهمان شناسایی و بازداشت شدند.

وی ارزش ریالی سرقت های انجام شده توسط این باند را بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تصاویر متهمان به منظور شناسایی شاکیان احتمالی با دستور قضایی منتشر می شود تا شکات برای طرح شکایت به دادسرای عمومی و انقلاب نظرآباد مراجعه کنند.

Share this post