دهیاران در کنترل و کاهش سوانح جاده‌ای نقش بسزایی دارند

دهیاران در کنترل و کاهش سوانح جاده‌ای نقش بسزایی دارند

مدیر کل امور روستایی استانداری قزوین:

دهیاران در کنترل و کاهش سوانح جاده‌ای نقش بسزایی دارند

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: دهیاران بدون شک نقش مهم و سازنده‌ای در کنترل و کاهش تصادفات راه‌های روستایی برعهده دارند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری ،مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: دهیاران بدون شک نقش مهم و سازنده‌ای در کنترل و کاهش تصادفات راه‌های روستایی برعهده دارند.

اکرم نجفی  تصریح کرد: براساس آمارها و در سایه همدلی و مشارکت همه دست‌اندرکاران، در تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی جاده‌های استان امسال شاهد کاهش ۲۷ درصدی سوانح بودیم.

وی افزود: تلاش داریم تا با ایمن‌سازی راه‌های روستایی و رفع نقاط حادثه‌خیز امنیت جاده ها را حفظ کنیم تا نقشی مهمی را در کاهش میزان خسارت‌های جرحی و فوتی استان داشته باشیم.

نجفی ادامه داد: در همین راستا امسال ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مربوط به جرائم راهنمایی و رانندگی، ویژه ایمن‌سازی و اصلاح نقاط پرحادثه راه‌های روستایی استان تخصیص داده شده است.

به گفته این مسئوول امور روستایی، ۵۰ پایگاه امدادی شامل ۲۰ واحد آتش‌نشان و ۳۰ خانه هلال احمر در روستاهای سطح استان به مدیریت دهیاران راه اندازی شده تا به دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان کمک کنند.

وی ضمن تقدیر از تلاش شبانه‌روزی دهیاران به عنوان همیاران راهور در انجام وظایف محوله و ادامه این همکاری برای گذر از زمستان امسال، یادآور شد: برای کاهش تصادفات جاده‌ای علاوه بر اقدامات و تجهیزات فیزیکی، نیازمند فعالیت‌های فرهنگی هستیم و در این راستا دهیاران باید برای آموزش ساکنان روستا در این زمینه نیز اقدام کنند.

Share this post