دکترمحسن افشارچی رسما استاندار زنجان شد

دکترمحسن افشارچی رسما استاندار زنجان شد

 

آوای میهن نیوز: با حضور وزیر کشور وعده ای از مدیران کل استان زنجان  در مراسمی دکترمحسن افشارچی رسما استاندار زنجان شد .

محسن افشارچی متولد سال ۱۳۴۹ در شهر زنجان و دارای مدرک دکتری در رشته مهندسی کامپیوتر هوش مصنوعی از دانشگاه کلگری کانادا، کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه علم و صنعت ایران و کارشناسی مهندسی کامپیوتر سخت افزار از دانشگاه اصفهان است.

وی همچنین ریاست دانشگاه زنجان (۱۳۹۳-۱۳۸۹) و ریاست دانشکده مهندسی دانشگاه زنجان (۱۳۸۹-۱۳۸۶)، فعالیت در ستادهای انتخاباتی‌آیت‌الله رئیسی و سعید جلیلی را در کارنامه کاری خود دارد.

محسن افشارچی، سومین استاندار بومی زنجان است و پیش از وی نیز جمشید انصاری (۱۳۹۲-۱۳۹۵) و سجاد کاظمی، به عنوان استاندار بومی زنجان، سکاندار هدایت این استان بودند.

وزیر کشور:

مقاومت مردم در برابر تحریم‌ها همگان را بهت زده کرده است

وزیر کشور در آیین تکریم و معارفه استانداران قبلی و جدید زنجان گفت: ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر تحریم‌ها و فشارهای دشمن بی‌نظیر بوده و همگان را بهت زده کرده است که قابل تحلیل برای بیگانگان نیست.

احمد وحیدی افزود: همه عالم یک بار دیگر به وضوح و با تمام تلاش ایستادند تا اگر در جبهه جنگ و جبهه امنیت علیه کشورمان ناموفق بودند و در جبهه سیاست خارجی شکست خوردند، در جبهه دیگری ملت ما را به زانو درآورند.

وی با بیان اینکه امروز دلهای مشتاقان عالم به ما روی کرده است، یادآورشد: تصور دشمن این است که در جبهه اقتصاد ما را به زانو درآورد اما از پس همه تلاش های ناموفق آنها مردم تصمیم گرفتند به کسی رای بدهند و کسی را انتخاب کنند که حرفش این است که نیازی به غرب نداریم و خودمان با عنایت الهی و اراده های مستحکم راه خود را می پیماییم و این نقطه عطف مهم و حرکت ملت ما به سمت بالا است.

وحیدی با اشاره به اینکه در عصر ظهور قرار داریم و برای آن باید خود را آماده کنیم تصریح کرد: شهدا زمینه این ظهور را فراهم می کنند و در نظامی هستیم که تحت رهبری عظیم الشان حرکت و در فضایی تنفس می کنیم که امام زمانی است.

وزیر کشور اظهار داشت: تلاش زیادی صورت می گیرد که ملت ایران به چیز دیگری مشغول شوند و جنگ فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، رسانه ای و اقتصادی و همه جنگها برای منحرف کردن ما از مسیر اصلی است اما ملت ما نشان داد که در مسیر خود مستکحم است و ظهور را با تمام وجود می طلبد و برای آن شهید می دهد.

وی با بیان اینکه جنگ نرم دشمن برای به ارسارت درآوردن و جنگ روانی علیه مردم کشورمان کارساز و موثر نبود و ترسی در دل ملت ما ایجاد نکرد، افزود: ملت تصمیم خود را گرفت و یک بار دیگر نشان داد که در تحقق ارزشهای عظیم این مکتب الهی مصمم است و این مسوولیتی بس سنگین برای همه به خصوص کسانی است که در جایگاه مسوولیت هستند.

وحیدی خاطرنشان کرد: ملت با همان شعارهای اصیل و با حفظ ارزشها و اراده های مستحکم به جنگ توطئه های گوناگون دشمنان از جمله توطئه اقتصادی می روند و در این جنگ پیروز می شوند و این پیام مردم انقلابی ایران به جهانیان است.

 وی تاکید کرد: ملت ما در این عرصه نیز باید به پیروزی برسد و این شاید یکی از قله های نهایی و به تعبیری یکی از گردنه های نهایی باشد که اگر از آن بگذریم در اوج قله قدرت قرار می گیریم و دشمن به کل از شکست ملت ایران ناامید می شود.

 وزیر کشور تصریح کرد: دولت سیزدهم به اراده الهی و توجه معصومین و خواست ملت شهید پرور در جایگاه خدمتگزاری قرار گرفته است و حال باید نشان دهیم که ما می توانیم بر دشمن خبیث و ستمگر پیروز شویم و این ارده باید در تک تک جغرافیای این کشور مقدس تجلی یابد.

وحیدی با اشاره به افتخارات استان زنجان در حوزه های مختلف، گفت: این استان با لقب ارزشمند پایتخت شور و شعور حسینی باید محل و الگویی برای این پیروزی بر دشمن و آزادی و سرافرازی باشد.

وی با بیان اینکه اولین و مهمترین پتانسیل این استان، ظرفیت معنوی آن است، تاکید کرد: تغییرات مدیریتی در استان باید منشا تحول و جهش به سوی توسعه و رشد باشد و وجود منابع طبیعی و انسانی در زنجان نشانگر توانایی آن در تبدیل شدن به الگو در بسیاری از حوزه ها است.

وحیدی بابیان اینکه اقدامات بسیار بزرگی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این استان انجام شده است که قابل مقایسه با قبل آن نیست، گفت: هم اکنون به رغم خواست دشمن و به کوری چشم بدخواهان نظام در نقطه جهش و پرش هستیم و باید دست در دست هم گامهای بلندی برای ساختن دولت اسلامی برداریم.

 وی با معرفی استاندار جدید زنجان افزود: محسن افشارچی انسانی فرهیخته، دانشمند، اهل علم و دانش است که با استفاده از ظرفیت های استان و ارتباط صمیمانه با مردم در جهت رشد و توسعه استان تلاش خواهد کرد تا به قله های درخشان پیروزی برسیم.

وزیر کشور همچنین در پایان این مراسم از خدمات فتح الله حقیقی، استاندار قبلی زنجان قدردانی کرد.

 

امام جمعه زنجان:

دلدادگی به اهل بیت(ع) نقطه انسجام مردم استان زنجان است

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: دلدادگی به اهل بیت(ع) و عشق به حضرت سیدالشهدا(ع) و قمربنی هاشم(ع)، نقطه انسجام مردم این استان است.

حجت الاسلام علی خاتمی نیز در این آیین با بیان اینکه مسوولیت میدان امتحان است، افزود: خوشا به حال کسانی که با شناخت وارد عرصه مسوولیت می شوند و نظرشان در وهله اول جلب رضایت خدا است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث در مرزهای شمال غرب کشور طی روزهای اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: همسایگان ما در این خصوص نمک نشناسی کردند، ایران با پیشینه هشت هزار سال مدنیت است که متاسفانه در حکومت های خودباخته هر وقت حمله خارجی بوده، بخشی از خاک کشور جدا شده که نمونه های آن در ۲۰۰ سال گذشته در تاریخ مشهود است.

امام جمعه زنجان به برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: مردم استان زنجان همواره در صحنه های دفاع از انقلاب حاضر بودند.

حجت الاسلام خاتمی به اقدام خودخوش مردم زنجان در مقابله با اغتشاش سال های ۹۶ و ۹۸ با پیشتازی هیات های برجسته مذهبی اشاره کرد و اظهار داشت: خستگی مردم زنجان زمانی رفع شد که رهبر معظم انقلاب در سال ۹۸ فرمودند که زنجان اولین استانی بود که در مقابل آشوبگران، اغتشاشگران و فتنه‌گران ایستاد

وی در بخش دیگری از سخنان خود به همراهی مردم زنجان در رعایت پروتکل های بهداشتی برای مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: در یوم العباسی که حدود ۶۰۰ هزار نفر در آن جمع می شدند، مردم زنجان با تبعیت از دستور ولی، آن برنامه را تبدیل به جلوه کمک مومنانه با مشارکت ۳۵ میلیارد تومانی کردند

امام جمعه زنجان ضمن قدردانی از تلاش های فتح الله حقیقی در دوران تصدی استانداری زنجان، اظهار داشت: ایشان را انصافا یک مدیر میدانی دیدم

وی در خصوص استاندار جدید زنجان نیز گفت: محسن افشارچی فرزند این دیار است و آرزو داریم موفقیت افزونتری در استان داشته باشد

از همه توان و تجربه و تلاش خود برای توسعه استان زنجان استفاده کردیم

 

 

فتح الله حقیقی، استاندار قبلی زنجان نیز در این مراسم در سخنانی به اقدامات و فعالیت های خود در دوره نزدیک سه ساله مسوولیت استانداری زنجان پرداخت و گفت: ما در شرایط بسیار دشواری در این استان مسوولیت را بر عهده گرفتیم و از همه توان و تجربه و تلاش خود برای توسعه استفاده کردیم، نقشه راهی را ترسیم کردیم و بر اساس آن با همراهی امام جمعه و مدیران دستگاههای اجرایی اقدامات خوبی را انجام دادیم. ایجاد هماهنگی بین مدیریت و فرهنگ سازی مدیریت جهادی و انقلاب ۲ هدف عمده بود

وی اظهار داشت: در حوزه مقابله با ویروس کرونا امروز ۸۱ درصد افراد بالای ۱۸ سال و ۹۶ درصد افراد بالای ۶۰ سال در استان واکسینه شده اند. از نظر تست پی سی آر و تست سریع ۵۷۳ هزار و ۸۵۲ تست انجام دادیم و تنها استانی هستیم که در پیک پنجم هم از نظر تعداد ابتلا و هم فوت نسبت به پیک چهارم کمتر بودیم و بارها در ستاد ملی و قرارگاه مرکزی از این تلاش ها در استان تقدیر شده است.

 حقیقی افزود: در حوزه صنعت و معدن و تجارت، سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان از رتبه ۱۸ به ۱۳ رسیدیم و حجم سرمایه گذاری را از هزار میلیارد تومان به هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رساندیم

وی ادامه داد: هفت واحد تولیدی بزرگ سال گذشته افتتاح شد و امسال نیز ۱۴ واحد داریم که الان چهار واحد آن قابل افتتاح است.

 حقیقی گفت: در سال ۹۷ در استان ۱۵۰ هزار تن شوینده تولید می شد ولی اکنون این میزان به یک میلیون ۳۰۰ هزار تن تولید رسیده است و از این نظر قطب تولید شوینده در کشور هستیم

وی افزود: از سال ۹۴ تا ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۶۰ جلسه ستاد تسیهل و رفع موانع تولید در استان برگزار شده است که ۱۰۰ درصد جلسات آن میدانی و در محل کارخانه ها و واحدهای تولیدی بود.

استاندار سابق زنجان گفت: در ۶ ماهه ۱۴۰۰ صادرات استان ۲۲۹ میلیون دلار بوده است که در این مدت در کشور ۶۱ درصد افزایش در صادارت داشتیم ولی میزان افزایش در زنجان به ۱۳۰ درصد رسیده است.

وی میزان ورود موقت کالا را نیز ۵۷ ملیون دلار در ۶ ماهه اول بیان کرد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۴۸ درصد افزایش دارد.

حقیقی گفت: در حوزه مسکن ملی. در کشور ۴۰۰هزار مسکن هدف گذاری و احداث ۲۰۰ هزار واحد آن آغاز شده است و زنجان در این زمینه پیشرو است

وی افزود: احداث ۳۵۳۵ مسکن محرومان نیز از تیر ۹۹ شروع و با کمک مردم ساخته شد و به نام ۳۵۳۵ شهید سرفراز استان تقدیم مردم شد.

حقیقی گفت: امروز از ۱۴۴ کیلومتر پروژه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان – قزوین که از ۸۵ عملیاتی شده بود، تحویل شده و از ۳۸ کیلومتر دیگر نیز ۲۰ کیلومتر آن به اتمام رسیده است

استاندار سابق زنجان گفت: در این استان هفت میلیون تن پسماند روی وجود داشت که بخش خصوصی برای مالکیت آن به نفع خود حکم گرفته بود. با پیگیری ها و همراهی قوه قضاییه این رای برگشت و امروز پسماند به نفع مردم ثبت شده است و  سالانه از این پسماند ۵۰ میلیارد تومان نصیب استان می شود

وی افزود: در حوزه کشاورزی زمین های مستعد آبیاری نوین استان ۱۲۵ هزار هکتار است که ۶۰ هزار هکتار آن به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده است

حقیقی اظهار داشت: در حوزه فرهنگی کنگره ۳۵۳۵ شهید پایان ماه جاری در استان برگزار می شود. در قالب نهضت دیدار با همه خانواده شهدا در استان دیدار انجام شد. در قالب کنگره ۳۵۳۵ شهید استان، سریال شهید شهریاری ساخته و از شبکه های تلویزیونی پخش شد.

به گزارش ایرنا  در آیین تودیع و معارفه استانداران زنجان که با حضور وزیر کشور برگزار شد، از خدمات فتح الله حقیقی، استاندار قبلی زنجان قدردانی و محسن افشارچی به عنوان استاندار جدید زنجان معرفی شد

 افزایش تولید ناخالص داخلی، برنامه اصلی در استان است

استاندار زنجان  جدید زنجان نیز در این آیین گفت: افزایش تولید ناخالص داخلی از برنامه های اصلی در استان است، در این راستا زحمات زیادی کشیده شده است و ما تلاش خواهیم این روند صعودی را حفظ کنیم و به آن شتاب ببخشیم.

محسن افشارچی در آیین تودیع و معارفه استانداران زنجان به برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان در آینده نزدیک اشاره کرد و افزود: از روح شهدا مدد می‌طلبم و امیدوارم در پایان مسوولیت شرمنده آنان نباشم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کفر به طاغوت و اقامه قسط به مثابه ۲ فوق ارزش برای انقلاب اسلامی مطرح است، اظهار داشت: کفر به طاغوت به معنای مقابله و جنگ، عدم تعامل و عدم تبادل دانش نیست، کفر به طاغوت یعنی آن هویت ایمانی که انقلاب اسلامی به ما داده، استقلال آن هویت را حفظ کنیم.

افشارچی با بیان اینکه باید مرزبندی برای هویت ایمانی خود داشته باشیم، افزود: انقلاب اسلامی منادی حیات طیبه است و این هویت ایمانی ماست که حیات طیبه را محقق می کند و یکی از مبانی این هویت، داشتن استقلال است.

وی اظهار داشت: ما در بخش هایی در جهت استقلال خوب حرکت کردیم و در حوزه نظامی که خرد خوبی در آن حاکم بوده، خیلی از تهدیدها از روی میز برداشته شده است.

استاندار زنجان گفت: در مباحث اقتصادی نیاز به کار داریم که باید از این گردنه هم عبور کنیم.

افشارچی در بخش دیگری از سخنان خود افزایش تولید ناخالص داخلی را از برنامه های اصلی خود در استان عنوان کرد و گفت: ما باید سهم تولید ناخالص داخلی استان را بالا ببریم، زنجان ۱.۳ درصد جمعیت کشور را دارد، ولی سهم ما از تولید ناخالص داخلی نزدیک یک است، در این خصوص جا برای کار داریم.

وی ادامه داد: کار ما این است که زنجان را به جای بهتری برای سرمایه گذاری و زندگی تبدیل کنیم، اگر هدف ما این باشد آن وقت  اتفاقات بسیار خوبی خواهد افتاد.

افشارچی افزود: برای این منظور کار ما باید تسهیلگری، کارگشایی و همراهی برای جذب و توسعه سرمایه گذاری باشد.

استاندار زنجان به چرخه بازگرداندن سرمایه های راکد را امری مهم توصیف کرد و افزود: در این خصوص باید انرژی بگذاریم و از ظرفیت های مختلف اداری و قضایی بهره بگیریم.

افشارچی به لزوم توجه به رشد صادرات استان تاکید کرد و ادامه داد: نکته مهم در توسعه استان این است که سبد حرکتی استان در توسعه اقتصادی را باید متنوع کنیم، صنایع و معادن جای خودشان را دارند، باید حواسمان به جاهای دیگر هم باشد که بتوان در زمان کوتاه افزایش تولید ناخالص داخلی را تقویت کرد.

وی ادامه داد: حرکت به سمت اقتصاد دیجیتال یکی از این راهها است، اکنون ۶.۵ درصد تولید ناخالص داخلی کشور مربوط به این حوزه است، متاسفانه آمار درستی در این زمینه در برش استان وجود ندارد.

استاندار زنجان به توسعه حمل و نقل در استان تاکید کرد و گفت: ۲ خطه کردن راه آهن زنجان قزوین و کاهش زمان سفر زنجان تا تهران، ثمرات مهمی خواهد داشت.

افشارچی به لزوم توجه به ظرفیت های گردشگری استان اشاره کرد و گفت: در این خصوص باید ظرفیت ها و جلوه های استان را زیبا نشان دهیم.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت جلب رضایت عامه مردم تاکید کرد و گفت: تا ارزش پول ملی تقویت نشود و کسری بودجه داشته باشیم، با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه بودجه سال آینده کشور بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه به صورت انقباضی بسته خواهد شد، اظهار داشت: این موضوع در مدت کوتاه می تواند چرخه افزایش تورم و حقوق را یک جایی قطع کند.

افشارچی تحقق عدالت را از دیگر لوازم افزایش رضایت عامه برشمرد و افزود: عدالت فقط جنبه اقتصادی ندارد، بلکه جنبه اجتماعی هم باید مدنظر قرار گیرد./ ایرنا

گفتنی است این مراسم نیز مانند برخی از جلسات فقط یا حضور خبرنگاران گزینشی برگزار شد .

 

Share this post