رئیس اتاق بازرگانی زنجان تاکید کرد؛ لزوم اصلاح فرآیندهای مالیاتی در کشور

رئیس اتاق بازرگانی زنجان تاکید کرد؛ لزوم اصلاح فرآیندهای مالیاتی در کشور

رئیس اتاق بازرگانی زنجان تاکید کرد؛

 لزوم اصلاح فرآیندهای مالیاتی در کشور

 بررسی تراکنش‌های بانکی دغدغه‌ جدی برای  واحدهای تولیدی استان شده است

 رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: بررسی تراکنش‌های بانکی دغدغه‌ جدی برای  واحدهای تولیدی استان شده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، علی یگانه فرد در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان که با حضور امیدعلی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در محل اتاق برگزار شد با اشاره به اینکه فرآیندهای  مالیاتی باید اصلاح شود، گفت:  فشار بر روی واحدهای تولیدی و دارندگان پرونده های مالیاتی بیشتر از بخش‌هایی است که فرار مالیاتی دارند.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح فرآیندها و برقراری عدالت مالیاتی، گفت: در شرایط خاص کنونی کشور و با وضعیت تحریم‌های اعمال شده، مسائل و مشکلات مالیاتی به یک دغدغه برای واحدهای تولیدی مبدل شده است.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه بحث بررسی تراکنش‌های بانکی نیز برای واحدهای تولیدی یک دغدغه جدی شده است، تصریح کرد: با وجود اینکه بر اساس رای دیوان عدالت اداری، بررسی تراکنش های بانکی باید برای مبالغ بالایی ۵ میلیارد و بعد از سال 1395  و مبنای کار واحدهای حقوقی باشد، به حسابهای شخص حقیقی نیز تسری یافته و از قبل از سال ۹۵ مورد رسیدگی قرار گرفته است.

یگانه فرد ادامه داد: انتظار داریم روند کار به گونه‌ای دنبال شود تا از دغدغه واحدهای تولید کاسته شده و این واحدها در آرامش کار خود را دنبال کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حجم ورودی پرونده‌های مالیاتی به هیئت حل اختلاف بسیار زیاد بوده و فرصت‌های رسیدگی به این پرونده‌ها چند ماهه شده است، گفت: امید است با تسریع در رسیدگی، پرونده‌ها به‌روز شود.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان، با اشاره به موضوع بخشودگی‌های جرایم مالیاتی، تصریح کرد: درخواست داریم بخشودگی صد درصدی جرایم مالیاتی در استان اجرایی شده و کمکی به واحدها در این زمینه رخ دهد تا مشکلاتشان حل شود.

Share this post