رای محکومیت یکی از فعالان رسانه‌ای قزوین نقض شد

رای محکومیت یکی از فعالان رسانه‌ای قزوین نقض شد

معاون قضایی دادگستری استان قزوین، گفت: رای محکومیت یکی از فعالان رسانه‌ای استان به ۲ سال حبس تعزیری نقض و مقرر شد اتهام نامبرده در دادگاه ویژه مطبوعات رسیدگی شود.

فریدون پروینیان  در رابطه با پرونده قضایی یکی از فعالان رسانه ای استان قزوین که با شکایت شاکی خصوصی تشکیل شده است گفت: در پی شکایت دانشگاه علوم پزشکی قزوین مبنی بر نشر اکاذیب توسط یکی از فعالان رسانه‌ای استان قزوین در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، پرونده‌ای در شعبه سوم دادیاری دادسرای قزوین تشکیل شد.

وی توضیح داد: بر اساس شکایت دانشگاه علوم پزشکی قزوین، این فعال رسانه‌ای در صفحه شخصی در فضای مجازی نسبت به انتشار مطالبی در خصوص عملکرد دانشگاه علوم پزشکی قزوین و برخی مدیران آن مجموعه در افتتاح بیمارستان یکی از شهرستان ها اقدام کرده است.

معاون قضایی دادگستری استان قزوین با اشاره به اینکه بر اساس تحقیقات و استعلامات صورت گرفته از دانشگاه علوم پزشکی و اقرار متهم مبنی بر انتشار مطالب، صحت مطالب منتشره از سوی این متهم در فضای مجازی احراز نشد، افزود: به همین دلیل اتهام نشر اکاذیب توسط این فعال رسانه‌ای محرز و پرونده موصوف با صدور کیفرخواست جهت ادامه روند رسیدگی به دادگاه‌ کیفری ۲ قزوین ارسال شد.

پروینیان ادامه داد: پرونده موصوف در شعبه ۱۰۸ دادگاه کیفری ۲ قزوین مورد رسیدگی قرار گرفته و درنهایت متهم پرونده به ۲ سال حبس تعزیری و ۲ سال محرومیت از فعالیت رسانه ای به عنوان مجازات تکمیلی محکوم می شود و پس از ابلاغ در مهلت قانونی مورد اعتراض نامبرده قرار می گیرد.

وی همچنین تاکید کرد: مجددا پرونده در شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان قزوین مورد رسیدگی قرار گرفت و در تاریخ ۵/۵/۱۴۰۱ رای دادگاه بدوی نقض و در نهایت مقرر شد با توجه به اینکه انتشار مطالب در نشریه الکترونیکی خبری بوده است، اتهامات این فرد در دادگاه ویژه مطبوعات و با حضور هیئت منصفه مطبوعات مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد./میزان

Share this post