رتبه ۱۶ ارزش افزوده واحدهای صنعتی زنجان در کشور

صنعت

رتبه ۱۶ ارزش افزوده واحدهای صنعتی زنجان در کشور

آوای میهن نیوز: سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: بر اساس اطلاعات آخرین دوره آمارگیری، ارزش‌افزوده کارگاه‌های صنعتی این استان سهمی معادل ۲.۱۸ درصد از کل کشور را به خود اختصاص داده و به لحاظ این شاخص در رتبه ۱۶ قرار گرفته است.

احمد خداوردی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شاخص ارزش افزوده دربر دانده میزان تولید ثروت و ارزش مازاد در اقتصاد و میزان موفقیت بخش‌های مختلف در راستای افزایش بهره‌وری از عوامل تولید است، افزود: با بررسی رشته فعالیت­های کارگاه‌های صنعتی استان‌زنجان که آخرین دوره آن مربوط به سال ۱۳۹۸ است ملاحظه می‌شود که ارزش‌افزوده رشته فعالیت تولید فلزات پایه با ۲۸.۸۷ درصد سهم از ارزش‌افزوده کارگاه‌های صنعتی استان‌ در رتبه اول قرار دارد و سپس به ترتیب رشته فعالیت‌های تولید تجهیزات‌برقی، تولید مواد شیمیایی و فراورده‌های‌ شیمیایی، تولید محصولات غذایی، تولید کاغذ و فرآورده‌های کاغذی، تولید منسوجات، تولید فرآورده‌های توتون و تنباکو در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی اظهار داشت: برهمین اساس استان‌ زنجان در رشته فعالیت‌های تولید فرآورده‌های توتون و تنباکو رتبه ۲، تولید تجهیزات برقی رتبه ۲، تولید کاغذ و فرآورده‌های کاغذی‌ رتبه سه، تولید فلزات پایه رتبه ۶، تولید منسوجات رتبه ۶ و تولید پوشاک رتبه ۱۱ را در کشور دارد.

خداوردی افزود: شمار کارگاه‌­های صنعتی دارای ۱۰ نفر کارکن و بیشتر در استان زنجان ۴۷۵ واحد است که سهم استان در این زمینه ۱.۶۳ درصد تعداد کل کارگاه های فعال در کشور است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: بالغ بر ۳۲ هزار نفر در واحدهای صنعتی و تولیدی دارای ۱۰ نفر کارکن و بیشتر استان مشغول فعالیت هستند.

Share this post