رزمندگان زنجانی عصاره غیرت و شجاعت مردم این خطه هستند

رزمندگان زنجانی عصاره غیرت و شجاعت مردم این خطه هستند

آوای میهن نیوز: معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه گفت: فرماندهان و رزمندگان زنجانی عصاره غیرت و شجاعت مردم این خطه بودند.

سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان شامگاه دیروز (۱۱ مهرماه) در مراسم یادواره شهدای شهرستان ماه‌نشان، با تسلیت ایام سوگواری ارتحال پیامبر گرامی اسلام (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، اظهار کرد: آحاد مردم و اقشار مختلف جامعه در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع‌مقدس حضور و نقش‌آفرینی داشته و در کنار رزمندگان، شهدا و ایثارگران و فرماندهان این خطه در جنگ تحمیلی بوده‌اند.

وی ادامه داد: رزمندگان شهدا، جانبازان و آحاد زنجانی‌ها نقش بزرگی در دوران دفاع‌مقدس داشته‌اند. رزمندگان این استان در لشکر علی ابن ابیطالب، لشکر ۳۱ عاشورا و تیپ قهرمان انصارالمهدی مجاهدانه جنگیدند و فرماندهان و رزمندگان این خطه عصاره غیرت و شجاعت مردم استان زنجان بودند.

این مسئول با اشاره به تقدیم شهدای زیادی از روستاهایی همچون بلندپرچین، تصریح کرد:  روستاییان نقش بی‌بدیلی در دفاع از انقلاب و کشور در ادوار مختلف داشتند و اوج ایثار آن‌ها را در دوران دفاع‌مقدس شاهد بودیم. روستای بلندپرچین نمونه بارزی از این فداکاری است. روستایی که با جمعیت کم و با تقدیم ۱۶ شهید به الگوی بی‌بدیلی تبدیل شد و تعداد جانبازان و آزادگان این منطقه نیز نشان داد، چه شیرمردانی در دامن زنان روستایی تربیت یافته‌اند.

پورجمشیدیان با یادآوری اینکه ما به ساحت شهدا مدیون هستیم و قهرمان واقعی، شهید ۱۳ ساله‌ای است که با رشادت مثال‌زدنی جان خود را فدا کرد، افزود: هشت سال دوران دفاع‌مقدس در تاریخ می‌درخشد؛ در حالی که همه دنیا علیه نظام اسلامی بسیج شده بودند اما نتوانستند یک وجب از این خاک را جدا کنند. مردان و رزمندگان اسلام در سخت‌ترین شرایط به میدان آمدند؛ در حالی که بخش اعظمی از این مردم نظامی نبودند اما با لبیک به فرمان امام خمینی (ره)، کار و زندگی خود را رها کرده و در میدان جنگ حاضر شدند.

این مسئول با بیان اینکه برگزاری یادواره‌ شهدا حداقل کاری است که می‌توانیم در حق این قشر انجام دهیم؛ چرا که پرچم غیرت و مردانگی را شهدا و رزمندگان در کشور به اهتزار درآوردند، ادامه داد: امام خمینی (ره) به دلیل همین رشادت‌ها بود که فرمودند: «من دست و بازوی شما رزمندگان را می‌بوسم»؛ چراکه صدام و دشمنان نظام اسلامی را به زانو در آوردند.

وی در ادامه با یادآوری اینکه تیپ انصارالمهدی (عج) زنجان حماسه‌های بی‌نظیری در شمال‌غرب کشور خلق و رزمندگان این خطه مظلومانه سینه سپر کرده و مقابل دشمن ایستادگی کرده‌اند تا ما امروز در اوج امنیت زندگی کنیم تا جایی که امنیت امروز نظام اسلامی از امنیت اروپا بیشتر است، افزود: مردان غیرتمند ایرانی در سوریه جنگیدند تا پای دشمن بریده شده و نتواند به حرم حضرت زینب (س) نزدیک شود. مردان غیرتمند نظام اسلامی در کشور عراق و در شهرهای سامرا، نجف و کربلا اجازه ندادند به ساحت ائمه معصومین (ع) خدشه وارد شود و امروز هم در بخش سلامت در کنار نیروهای غیرتمند کادر سلامت به دولت برای کنترل بیماری کرونا کمک می‌کنند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه در حال حاضر میلیون‌ها دُز واکسن وارد کشور شده است تا این بیماری کنترل شود، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم راه شهدا را ادامه دهیم و امام و شهدا از ما راضی باشند، باید پای کار بوده و با تاسی از شهدا با همه وجود در خدمت مردم باشیم.

 

Share this post