ریشه کنی بیسوادی محقق نخواهد شد مگر با همکاری تمام مجموعه ها و ارگان ها

ریشه کنی بیسوادی محقق نخواهد شد مگر با همکاری تمام مجموعه ها و ارگان ها

معاون سوادآموزی در دیدار با مدیر کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان تاکید کرد:

ریشه کنی بیسوادی محقق نخواهد شد مگر با همکاری تمام مجموعه ها و ارگان ها

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان به همراه رئیس اداره سوادآموزی با مدیر کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان دیدار کردند.

 در این دیدار معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن اظهار داشت: استان زنجان در حوزه سواد آموزی توانسته است گام‌های موثری بردارد و جزو استان‌های پیشرو در ریشه کنی بی سوادی است.

دکتر فرحناز فتحی افزود: ریشه کنی بیسوادی محقق نخواهد شد مگر با همکاری تمام مجموعه ها و ارگان ها که جا دارد در همین جا از فعالیت‌های موثر اداره کل زندانها در خصوص اهمیت به مقوله سوادآموزی تقدیر و تشکر نمایم.

وی اضافه کرد: داشتن سواد می تواند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را کاهش داده و ترمیم کند و بخشی از محکومان و زندانیان به دلیل نداشتن اطلاعات کافی و یا کم سوادی و یا بی سوادی دچار خطا شده اند که در این زمینه حوزه سواد آموزی می تواند به خانواده های زندانیان و خود زندانیان کمک نماید تا در بازگشت به جامعه مشکلات را به آسانی پشت سر بگذارند .

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: از آنجایی که ما معتقدیم که در جامعه اسلامی وجود یک بی سواد هم زیبنده جامعه اسلامی نیست همین طور هم معتقدیم که حتی وجود یک زندانی هم در جامعه اسلامی زیبنده نیست، لذا امیدواریم روزی فرا برسد که فرهنگ ما آنقدر تغییر پیدا کند که زندان ها خالی از زندانی شود و جرم در جامعه اتفاق نیفتد.

 فتحی اظهار داشت: با همکاری اداره کل زندان ها و معاونت سوادآموزی امیدواریم که شاهد ریشه کنی بی سوادی در جامعه هدف باشیم.

وی دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم را از دوره های سوادآموزی عنوان کرد و افزود: علاوه بر این سه دوره حلقه های کتابخوانی نیز از برنامه‌های سواد آموزی است که در کنار دوره انتقال توانسته است موثر باشد چرا که ارتقای دانش خواندن و نوشتن با مطالعه کتاب افزایش پیدا می‌کند.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: اداره کل زندان ها علاوه بر اقدامات موثر در خصوص زندانیان کم سواد و بی سواد می تواند کمک حال آموزش و پرورش در معرفی خانواده های بازمانده از تحصیل و کم سواد و بی سواد زندانیان باشد.

 فتحی سپس با اشاره به سخنان حضرت امام (ره) در سال 58که فرمودند وظیفه همه آحاد جامعه است که به پا خیزند و بیسوادی را ریشه‌کن کنند تصریح کرد: با توجه به فرمان حضرت امام درمورد سواد آموزی، سفارش همه مسئولان از جمله مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری، علما، دانشمندان و همه دلسوزان نظام در راستای ریشه کنی بیسوادی در جامعه است و لذا باید با همکاری یکدیگر تلاش مضاعفی در خصوص ریشه کنی بیسوادی داشته باشیم.

 

 

Share this post