زنجان جزو سه استان اول کشور در کاهش نرخ بیکاری

زنجان جزو سه استان اول کشور در کاهش نرخ بیکاری

استاندار زنجان خبر داد؛

زنجان جزو سه استان اول کشور در کاهش نرخ بیکاری

بهره‌برداری از هفت واحد تولیدی تا پایان سال جاری

استاندار زنجان گفت: هفت واحد تولیدی با حجم سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تا پایان امسال در این استان به بهره برداری می‌رسد.

فتح الله حقیقی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در محل شرکت ایران ترانسفو برگزار شد، افزود: همه جلسات این کارگروه در محل کارخانه ها و واحدهای تولیدی تشکیل شده و اگر مشکل یک واحد در استان حل نشده است، پیگیر حل مسائل آن از مرکز شده ایم.

وی با بیان اینکه تلاش اعضا کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، گردش چرخ‌های اقتصاد استان است افزود: شاخص نرخ مشارکت اقتصادی نیز در استان زنجان ۵.۲ درصد است که از این حیث جایگاه پنجم کشور را دارد.

حقیقی اظهار داشت: بواسطه همین موضوع تا پایان سال 7 واحد بزرگ تولیدی با 2هزارو 500 میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری به بهره برداری می رسد که برای درصد قابل توجهی از جوانان جویای کار شغل ایجاد می شود.

استاندار زنجان به وضعیت کارخانه روغن نباتی جهان اشاره کرد و ادامه داد: این کارخانه که عملا تعطیل بود و کارگرانش ۷ ماه حقوق نگرفته بودند، اکنون مشغول تولید است اگر چه میزان تولید آن باید بیشتر از میزان فعلی باشد.

حقیقی با بیان اینکه تعطیل نشدن واحدهای تولید در استان نشانگر وضعیت خوب تولید در استان است، اظهار داشت: این موضوع در نتیجه فعالیت خوب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و پیگیری مدیران استان است.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به برخی شاخص های استان در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: صدور مجوز برای تاسیس واحدهای تولیدی و صنعتی در هفت ماهه سالجاری در استان نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد رشد داشت که این رقم در میانگین کشوری ۱۶ درصد است.

وی افزود: علت این رشد این است که زنجان در شاخص امنیت سرمایه گذاری، رتبه سوم را در بین استان های کشور دارد.

حقیقی اظهار داشت: در میزان جوازهایی که تبدیل به پروانه بهره برداری شده اند نیز طی هفت ماهه امسال نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد رشد داشته که این رقم در کشور ۸ درصد است.

استاندار زنجان با بیان اینکه در شاخص نرخ مشارکت اقصادی نیز این استان با ۵۰.۲ درصد، رتبه پنجم را در کشور دارد، اظهار داشت: نرخ بیکاری در این استان ۷.۳ درصد است که در این شاخص نیز زنجان رتبه سوم کشور را دارد.

وی ادامه داد: استان زنجان رتبه سوم امنیت در کشور را دارد و شرکتهای بزرگ خارجی در حوزه صنعت و معدن در استان زنجان سرمایه گذاری کرده اند.

افزایش 44درصدی صدور مجوزهای تأسیس واحدهای تولیدی و صنعتی در 7 ماه گذشته از سال و همچنین رشد 23 درصدی مجوزهایی که تبدیل به پروانه بهره برداری شده اند از دیگر سخنان استاندار در کارگروه رفع موانع تولید بود.

Share this post