زنجان در زمینه فعالیت خیریه ها  حرف اول را در کشور می‌زند

زنجان در زمینه فعالیت خیریه ها  حرف اول را در کشور می‌زند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: پس از گذشت ۱۴ ماه از شیوع ویروس منحوس کرونا، اکنون نیازمند انسجام و هماهنگی بیشتر و برداشتن گام بلند در مهار این بیماری و تتبعات آن هستیم.

آیت ا.. علی خاتمی  روز سه شنبه در پیامی به همایش بین‌المللی آیین محبت که به صورت ویدئوکنفرانس در سالن روزبه علوم پزشکی زنجان برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات مدافعان سلامت استان، افزود: مدافعان سلامت در مدت بیش از ۱۴ ماه از  شیوع کرونا جهاد بزرگی را انجام دادند که قطعا در تاریخ انقلاب اسلامی یکی از برجسته ترین فرازهایی است که باقی خواهد ماند.

وی به همراهی و نقش مردم در ایام شیوع کرونا اشاره کرد و ادامه داد: عموم مردم ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کریمانه وارد میدان مبارزه با ویروس منحوس کرونا شدند و از همان روزهای نخست  نیز سمن‌ها، مراکز نیکوکاری، پایگاه‌های مقاومت، مساجد، هیات های امنا در عرصه مبارزه با شیوع بیماری و کمک‌های مومنانه قدم‌های بزرگی برداشتند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه استان زنجان دیار کریمان است، گفت: زنجان در زمینه فعالیت خیریه ها  حرف اول را در کشور می‌زند که این موضوع  سلامت نفس و روحیه نوع‌دوستی زنجانی‌ها  را نشان می دهد به طوری که شعاع خدمات برخی از این خیریه ها حتی به خارج از  استان نیز می رسد.

آیت ا.. خاتمی افزود: در این زمینه نقش سمن‌ها در ترغیب و تشویق مردم برای مشارکت بیشتر در این مهار ویروس کرونا قابل توجه است.

امام جمعه زنجان خاطر نشان کرد: استان نیازمند یک پویش همگانی دیگری است که این مهم با توجه به در پیش  بودن عید سعید فطر باید مورد توجه قرار گیرد و هر فرد به اندازه وسع خود برای دستگیری از نیازمندان اقدام کند.

سومین همایش تخصصی و دومین همایش بین‌المللی سمن‌ها و خیریه‌ها (آیین محبت) به صورت مجازی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزار ‌شد.

Share this post