سازمان تامین اجتماعی نیاز به مداخلات فوری دارد

دکتر خاتمی

سازمان تامین اجتماعی نیاز به مداخلات فوری دارد

 
آوای میهن نیوز- نماینده مردم ایجرود و ماهنشان در مجلس، با اشاره به وضعیت جامعه کارگری در شرایط اقتصادی فعلی گفت: کارگران کشور ما حتی در شرایط تحریم نیز تسلیم شرایط نشدند.

سید مرتضی خاتمی شامگاه پنجشنبه در همایش روز کارگر استان زنجان که به همت خانه کارگر استان برگزار شد با بیان اهمیت احترام به شان جامعه کارگری ایران افزود: حق و حقوق روابط کار و قوانین بین المللی باید نسبت به رسمیت شناختن وضعیت کارگران بیش از پیش فعال باشد.

وی، به وجود تنگناها در زندگی جامعه کارگری، نبود امنیت شغلی و مشکلات مسکن کارگری موجود در جامعه هم اشاره کرد و گفت: به خاطر نبود توجه کافی و در حد شان و منافع  کارگران، در این زمینه نمره قبولی نداریم.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: منابع موجود صندوق تامین اجتماعی باید موجب رشد و توسعه اقتصادی و تامین اجتماعی کارگران تحت پوشش باشد.

نماینده مردم ایجرود و ماهنشان در مجلس، با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری تامین اجتماعی درحوزه تقویت نیروی کار و کشور، تصریح کرد: متاسفانه با وجود گستردگی چتراجتماعی، تامین اجتماعی از عمق مناسبی در این خصوص برخوردار نیست.

خاتمی اظهار داشت: رکود می تواند یکی از مشکلات دراین زمینه باشد، که درمورد سرمایه گذاری برای آتیه کارگران، این سازمان کارنامه قابل قبولی ندارد.

وی، وضع قوانین و مقررات سیاسی را  دلیل دیگر دراین خصوص عنوان کرد و گفت: این مصوبات با زندگی اجتماعی جامعه کارگری  منافات دارد و سازمان تامین اجتماعی فراگیرترین صندوق بیمه ای در کشور  و  دومین تولید کننده درمان است.

 نماینده مردم ایجرود و ماهنشان در مجلس، با بیان اینکه  تامین اجتماعی  اولین صنعت بیمه ای است که دارای کاستی های است افزود: از جمله  کسری ۵۰ هزار میلیاردی سرمایه ای را شاهد هستیم.

سازمان تامین اجتماعی نیاز به مداخلات فوری دارد

خاتمی، زنگ خطر تامین اجتماعی را در خصوص عدم پرداخت مطالبات تامین اجتماعی، ازطرف دولت برشمرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی نیاز به مداخلات فوری دارد.

نماینده مردم ایجرود و ماهنشان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نبود مدیریت موفق در جهت گیری نمایندگان و وزارت کار ، تعاون ، رفاه اجتماعی را دراین زمینه  شاهد هستیم، یادآورشد: رشد اسمی دستمزد کارگران تامین کننده زندگی کارگران نخواهد بود و این مورد باید به صورت رسمی اقدام شود.

خاتمی حفظ منابع سازمان را ضروری عنوان کرد و گفت: دستهای در کار است که این سازمان بعنوان حیاط خلوت در راستای منافع عده ای عمل کند.

وی، با اشاره به نبود علم مدیریت و بیمه درسازمان تامین اجتماعی و نبود شفافیت در این حوزه تصریح کرد: حتی  با تغییر مدیران و وزیران نیز شاهد تغییر نخواهیم بود.

 مدیران فاسد باید برکنار شوند

عضو کمیسیون بهداشت مجلس  شورای اسلامی، بابیان اینکه دولت تحول باید رویکرد های متحولانه داشته باشد، یادآورشد: مدیران فاسد باید برکنار و مردم و مسئولین شاهد رویکرد تحولات در جامعه باشند.

 خاتمی در خصوص حذف ارز ترجیحی نیز، تاکید کرد: راهکارهای حدف ارز ترجیحی هنوز ارائه نشده است.

وی،  بااشاره به اهمیت تمهیدات تامین دارو با زمزمه های افزایش قیمت، افزود: تا زمانی که منابع بیمه ای تامین نشده است، صحبت دراین خصوص جزو محالات است.

نماینده مردم ایجرود و ماهنشان در مجلس، با بیان اینکه بیمه ها در شرایط موجود دارای زیان انباشه هستند، افزود: ما مخالف حذف ارز ترجیحی نبوده و نیستیم ولی معتقد هستیم ارز ترجیهی باعث فساد است.

خاتمی با بیان اهمیت اتخاذ تمهیدات ویژه در این راستا گفت: ایجاد ۲ گانگی و تمایل به گروه چپ و راست در حال حاضر فاقد ارزش است و برداشتن گام در مسیر درست از سوی همگان، باید معیار باشد.

وی، با بیان اینکه دولت سیزدهم جرات این کار را پیدا کرده است اظهار داشت: باید در کنار هم  و در گذر از این برهه سخت تاریخی با اتحاد، مانع مرزبندی ها و خط کشی‌های کاذب باشیم.

نماینده مردم زنجان درمجلس، به مطالبات دانشگاههای پزشکی در خصوص پرداخت دیون بیمه ای در کشور هم اشاره کرد و تاکید کرد: پرداخت به موقع مطالبات بیمه ای حائز اهمیت است.

 خاتمی با اشاره به واقعی شدن تعرفه ها، تصریح کرد: نباید سوبسید را از جیب صنوف مختلف دریافت کرد.

وی،  با تاکید بر ضرورت رواج  روشنگری ها در جامعه تصریح کرد: باید با همت رسانه های گروهی و کارشناسان، از سیاه نمایی ها در فضای مجازی پرهیز شود.

Share this post