سازمان دانش‌آموزی نقش مهمی در جامعه‌پذیری نسل جدید دارد

سازمان دانش‌آموزی نقش مهمی در جامعه‌پذیری نسل جدید دارد

آوای میهن نیوز- مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: سازمان دانش‌آموزی نقش مهمی در جامعه‌پذیری نسل جدید دارد

علی اسماعیلی امروز در سومین نشست هم‌اندیشی مدیران سازمان دانش‌آموزی سراسر کشور به میزبانی زنجان، اظهار کرد: وجود تشکل‌های دانش‌آموزی، یکی از فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی است که نقش موثری در جامعه‌پذیری دانش‌آموزان ایفا می‌کند و شخصیت نوجوان و جوان در همین فضای تربیتی شکل می‌گیرد.

وی افزود: جامعه‌پذیری، مسئولیت‌پذیری و همه اوصافی که برای یک فرد تمدن‌ساز لحاظ می‌شود در قالب تشکل‌ها و به‌خصوص سازمان دانش‌آموزی می‌تواند فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: اساس و زیربنای مدیریت آینده کشور، متشکل از افرادی خواهد بود که روزگاری تحت تربیت مدیران تشکل‌ها و به‌خصوص سازمان دانش‌آموزی بوده‌اند و نقش مهمی در تربیت اجتماعی آینده‌سازان کشور داشته‌اند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: تربیت اجتماعی نوجوانان و جوانان هر اندازه هدفمند، منظم، بابرنامه و قاعده‌مند باشد به همان اندازه می‌تواند در شناخت استعدادها کمک کند و موثرتر باشد.

وی گفت: اقدامات تربیتی مربیان و مدیران در تشکل‌های دانش‌آموزی، محفل و فرصت خوبی برای دیده شدن، شنیده شدن و خودنمایی دانش‌آموزان (به معنای مثبت و سازنده) است که در صورت تقویت اعتماد به نفس دانش‌آموزان، می‌توان فردی متعهد، دلسوز و آگاه را به جامعه تحویل داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: اولین اقدام در آموزش و پرورش، ورود به فضای دانش‌آموزی و پاسخگویی به نیازمندی نسل نوجوان و جوان است. البته ورود به این فضای دانش‌آموزی هرچه ضریب نفوذ بیشتری داشته باشد می‌تواند منجر به نتیجه‌ای شود که به کار نسل نوجوان و جوان می‌آید.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: تشکل‌های دانش‌آموزی، یک محل فوق‌العاده با درک متقابل از مخاطب برای پاسخگویی به نیازهای نوجوانان و جوانان هستند.

وی تصریح کرد: مسیر و کانال اصلی برنامه‌های آینده‌محور، حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی و تشکل‌های دانش‌آموزی در درون آموزش و پرورش است.

Share this post