استفاده از ماسک در دستگاه‌های اجرایی زنجان اجباری می‌شود

استفاده از ماسک در دستگاه‌های اجرایی زنجان اجباری می‌شود

معاون استاندار زنجان تاکید کرد:
استفاده از ماسک در دستگاه‌های اجرایی زنجان اجباری می‌شود
معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی استاندار زنجان گفت: طبق مصوبه ستاد پیشگیری از کرونا، استفاده از ماسک برای تمامی کارکنان ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و حتی مراجعان به ادارات استان اجباری و طی جلسه‌ای با روابط عمومی‌ها تکالیف لازم در این خصوص اعلام شد.
خدابخش مرادی با اشاره به آمارهای افزایشی بیماران مبتلا به کرونا در این استان افزود: مردم و مسؤولان، بازاری و کارگر و در یک کلام عموم مردم توجه به پروتکل‌های بهداشتی و حفاظت فردی در برابر بیماری کرونا از جمله استفاده از ماسک را باید در دستور کار خود قرار دهند.
وی اضافه کرد: با توجه به شرایط حاکم در این استان بارها تاکید شده عموم مردم از حضور در مراسم، مناسبت ها، تجمعات و به ویژه سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند، چرا که احتمال ابتلا به کرونا را افزایش می دهد و به این مهم باید توجه جدی داشت.
این مسؤول ادامه داد: واحدهای تولیدی و صنفی ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند که در این راستا با تشکیل کمیته نظارت این مهم توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود و علاوه بر آن، استانداری زنجان نیز با تشکیل کمیته دیگری مکلف به انجام ارزیابی است که در صورت بی توجهی با واحدهای متخلف برخورد خواهد شد.
وی اظهار داشت: تا کنون برای بازگشایی تالارها در استان مجوزی صادر نشده است اما رووسای بیمارستان های استان نیز معتقدند اغلب مراسم های عزا و عروسی در منازل برگزار می شود و این ستاد درصدد است با بررسی و تهیه پروتکل هایی الزام آور با فعالیت تالارها با ظرفیت ۴۰ درصد و رعایت نکات بهداشتی موافقت کند.
مرادی در خصوص تدفین اموات در آرامستانهای این استان نیز گفت: پیش از این اموات در یک قطعه مشخص دفن می شدند و هم اکنون با مداخلات و تدابیر اتخاذ شده شمار قطعات دفن اموات به چهار قطعه افزایش یافته که بر این مهم نیز از سوی شهرداری ها نظارت های لازم انجام می شود.
وی اضافه کرد: در شرایط حاضر ضرورتی نیست خانواده های متوفیان با همه اعضا و بستگان به تعداد زیاد در آرامستان ها حضور داشته باشند، چرا که وجود یک فرد مبتلا می تواند شمار زیادی را گرفتار کند و در نهایت تعداد مراجعان به بیمارستان ها را افزایش دهد که اطلاع رسانی های مستمر در این خصوص ضروری است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در خصوص وضعیت تامین ماسک مورد نیاز شهروندان نیز گفت: بر اساس اعلام کمیته پیشتیانی ستاد کرونا در استان و آخرین رصدها ماسک، به میزان کافی تولید و به داروخانه ها نیز توزیع شده است.
وی اظهارداشت: در زمان حاضر واحدهای متعددی در حال تولید ماسک مورد نیاز مردم هستند و بر این مبنا شهروندان می توانند ماسک خانگی نیز تهیه کنند چرا که آنان را در برابر ابتلای به کرونا ایمن تر می کند.
مرادی افزود: این استان موضوع کمبود احتمالی ماسک موردنیاز را از طریق حوزه اقتصادی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با جدیت پیگیری می کند.
این مسؤول خاطرنشان کرد: همه اقشار و شهروندان با خود عهد ببندند، با رعایت پروتکل های بهداشتی مراقب خود و اطرافیان خود باشند.

Share this post