سردار سلیمانی صادقانه در خدمت مردم بود

سردار سلیمانی صادقانه در خدمت مردم بود

جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدای شمالغرب گفت: سردار سلیمانی وارد هیچ جناح و گروهی نشد، صادقانه درخدمت مردم بود، همانگونه که با تمام توان در مقابل داعش ایستاد، در حالیکه دشمنان خیال کردند با حذف او جبهه مقاومت از هم می‌پاشد اما مردم باحضور درمراسم تشییع این شهید بزرگ به دشمنان سیلی زدند.

سردار مجید ارجمند فر در ویژه‌ برنامه “بصیرت سردار فاطمی” با تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرا (س)  و سالروز شهادت سردار سلیمانی، افزود: اعتقاد سردار سلیمانی به وعده‌های قرآن و دین اسلام موجب شد تا ایشان در عرصه‌های خطر جان خود را سپر کرده و با شجاعت بر دل دشمن بزند همانگونه که ایشان در عملیات‌های بزرگ در دوران دفاع مقدس نقش آفرین بودند.

وی اظهار داشت: زمانیکه سردار سلیمانی وارد نیروی قدس شد، هدایت جریان‌های اسلامی را در کشورهای مقاومت بر عهده گرفت و با افزایش بصیرت و آگاهی و رمز ایستادگی، بزرگان و سران کشورها را با خود همراه کرد.

این مسوول با اشاره به اینکه هنگامی که عراق و سوریه مورد تجاوز داعش، النصره و ارتش آزاد به فرماندهی البغدادی که در اسرائیل تربیت شده بود، قرار گرفت، ادامه داد: داعش با شعار اسلامی به میدان آمد اما در عمل اجازه نداد آثاری از دین و قرآن برجای بماند و حتی کلیساها را نیز در عراق و سوریه به آتش کشید.

وی اظهار داشت: سردار سلیمانی می‌دانست کلام مقام معظم رهبری کلام خداست و محقق می‌شود و به همین دلیل زمانی که ۸۰ درصد سوریه سقوط کرده بود با فرمان رهبری که فرمودند پیروز جنگ شمایید در صحنه حاضر شد و بشار اسد را که داشت کاخ را ترک می‌کرد قانع کرد و گام به گام دشمن را به عقب راند.

جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدای شمالغرب ادامه داد: باور قلبی به کلام الهی و ولایت از ویژگی‌های بارز سردار سلیمانی بود که در وصیت نامه این شهید می‌خوانیم که ایران را قرارگاه حسین بن علی و  جمهوری اسلامی را حرم می‌دانند که اگر این نظام بماند سایر حرم‌ها باقی می‌ماند.

وی با بیان اینکه حاج قاسم با اعتقاد به اینکه نظام اسلامی حرم است، در سوریه و عراق آستین بالا زده و معادلات جنگ را به نفع نیروهای مقاومت تغییر داد اظهار داشت:  این در حالی است که از توان نظامی کشور ایران در حد نیروهای تخصصی استفاده کرد.

این مسوول با اشاره به اینکه سردار سلیمانی نیرو، لشکر، گردان و تیپ نخواست، گفت:  ایشان با رفتار، محبت و صداقت خود در بیان، کلام و عمل با سران عشایر و مراجع کشورهای محور مقاومت نشست و برخاست کرد تا آنان برای دفاع از دین به میدان بیایند.

وی اضافه کرد: سردار سلیمانی برای تربیت نیروها در محور مقاومت در لبنان، سوریه، عراق، افغانستان و پاکستان هزینه‌ای را متوجه ایران نکرد و با تشکیل گردان‌های عملیاتی، نیروها از ۶ کشور در سوریه حضور یافتند.

سردار ارجمندفر با اشاره به بصیرت افزایی در بین نیروهای جبهه مقاومت از سوی سردار سلیمانی، افزود: نیروهای تحت امر از سوی سردار سلیمانی مسجد به مسجد، کلاس به کلاس و دانشگاه به دانشگاه بصیرت‌افزایی کرده و پشت پرده کارهای داعش را اطلاع رسانی کردند.

جانشین قرارگاه حمزه سید الشهدای (ع) شمالغرب کشور با بیان اینکه سردار سلیمانی در موضوع آموزش به مسائل اعتقادی و سفارش ائمه اطهار (ع) و قرآن تاکید می‌کرد  ادامه داد: سلسله مراتب نیروهای حاضر در سوریه با فرهنگ بسیجی آشنا شده و سپس در رزم‌ها شرکت می‌کردند و این آموزش‌ها به گونه‌ای تاثیرگذار بود که حتی افسران ارتش سوریه تحت تاثیر آن قرار می‌گرفتند.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی برای پشتبیانی از دولت و ارتش سوریه در این کشور حضور داشت  اظهار داشت: بر اساس فرمان ولایت افرادی که از داعش اسیر می‌شدند در برنامه اجباری آموزشی شرکت می‌کردند که این حضور موجب شد عده‌ای متحول و پشیمان شده و درصدد جبران برآیند و در جبهه جنگ به مقام شهادت برسند.

 این مسوول با بیان اینکه حاج قاسم تا زمانی که مطمئن نمی‌شد صحنه آماده نبرد است نیرو را به جنگ نمی‌فرستاد، گفت: سردار سلیمانی آشنایی کاملی با منطقه و اهداف دشمنان داشت.

 ارجمندفر با اشاره به اینکه ملت ایران زمانی که سرداران ولایت خود را فدای ملت می‌کنند قدردان بوده و یوم‌الله رقم می‌زنند، خاطرنشان کرد: موشک باران پایگاه هوایی عین‌الاسد سیلی محکمی به دشمنان بود که در طول تاریخ کسی جرات و جسارت چنین کاری را نداشت اگرچه سیلی‌های محکم دیگری پیش رو است.

۹ دی یک اتفاق بزرگ در طراز پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس بود

جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدای شمالغرب با اشاره به اینکه  یوم‌الله روزی که از دست انسان‌ها کاری برنمی‌آید و دست قدرت خدا صحنه را تغییر می‌دهد ادامه داد: بارها در دوران دفاع مقدس و در جنگ سوریه شاهد این موضوع بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه هر گاه عجز و ناتوانی خود را به محضر الهی گفته‌ایم نصرت الهی شامل حال ما شده است اضافه کرد: ۹ دی یک اتفاق بزرگ در تراز پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس بود.

جانشین قرارگاه حمزه سید الشهدا (ع) شمالغرب کشور با اشاره فتنه سال ۸۸ نیز گفت: در این فتنه خیانت خواص با اینکه در کشور مسوول بودند منجر به پررویی دشمنان داخلی و خارجی شد و حتی فرقه‌ها و جریاناتی که محافل خود را در خانه‌ها برگزار می‌کردند، یکپارچه به صحنه آمده و هشت ماه کشور را در معرض هجمه دشمنان و بیگانگان قرار دادند.

سردار ارجمندفر با اشاره به اینکه دشمن ابتدا مردم را با شعار تقلب در انتخابات به میدان آورد اما به تدریج نقشه‌های خود را عملی کرد، افزود: زمانی که مردم متوجه توطئه‌های دشمنان شدند، به تدریج صف خود را از فتنه گران جدا کردند کهرهبری در جدا کردن صف مردم از فتنه گران و ضد انقلابیون نقش ویژه‌ای داشتند.

وی یادآوری کرد: در فتنه سال ۸۸ خسارت بسیاری به کشور وارد شد و هنوز از خسارت آن فتنه بزرگ که بخش عمده‌ای مربوط به تحریم‌ها می‌شود، ماحصل گراهایی است که از داخل به دشمنان داده شده است.

این مسوول خاطرنشان کرد: وقتی جسارت جمعیت فتنه به قرآن، دین، عاشورا و حجاب بانوان رسیده و شعارهای فتنه گران مستقیم بر علیه ولایت و رهبری و عاشورا و قرآن سر داده شد، مردم از صف فتنه گران جدا شدند.

دکتر حسن بختیاری، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زنجان، نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه امنیت امروز کشور مرهون خون شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم است اظهار داشت: باید همواره مدافع حریم امامت و ولایت باشیم و اجازه‌ اساعه‌ ادب به حرمت و عفت ولایت را ندهیم.

Share this post