سیاست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی ایجاد بستر مناسب برای تعامل هرچه بیشتر تشکل‌های مردم نهاد خیریه است

بیدخام

سیاست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی ایجاد بستر مناسب برای تعامل هرچه بیشتر تشکل‌های مردم نهاد خیریه است

 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با بیان اینکه برای کاهش بسیاری از مشکلات به مشارکت مستمر و گسترده خیران نیاز است، گفت: در حال حاضر ۱۴ موسسه خیریه درسطح استان در بخش‌های مختلف در راستای رفع نیازها، افزایش رفاه عمومی و کاهش مشکلات فعالیت دارند.

مریم بیدخام امروز در شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد استان قزوین ، افزود: برای ایجاد وحدت رویه، پرهیز از موازی کاری، جلب اعتماد عمومی و همچنین نتیجه‌گیری مطلوب و بهتر درصدد ساماندهی تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد و مؤسسات مردمی این استان از جمله مؤسسات اجتماعی و خیریه هستیم.

وی اظهار داشت: سیاست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی ایجاد بستر مناسب برای تعامل هرچه بیشتر تشکل‌های مردم نهاد خیریه است تا از طریق این تعاملات، شاهد خدمت رسانی بهتر به همه نیازمندان در جامعه باشیم.

این مسوول از کاهش آورده مالی خیریه‌ها در سالجاری خبر داد و اظهار داشت: پیش از این برای ایجاد یه موسسه خیریه در مراکز استان‌ها باید یک میلیارد تومان آورده خیرین لحاظ می‌شود که براساس قوانین ابلاغی جدید برای راه‌اندازی این مراکز در سطح شهرستان‌های کمتر از ۸۰ هزار نفر نیازی به آورده مالی نیست.

بیدخام تصریح کرد: همچنین در شهرستان‌ها با جمعیت حداکثر ۱۵۰ هزار نفر ۵۰ میلیون تومان و شهرستان‌های که بیشتر از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارند ۱۰۰ میلیون تومان و برای فعالیت در سطح استان ۱۵۰ میلیون تومان، سطح منطقه ۲۵۰ میلیون تومان و در سطح ملی ۳۰۰ میلیون تومان باید موسسان آورده مالی داشته باشند.

وی تاکید کرد: همچنین برای صدور مجوز خیریه‌ها علاوه بر مراجعه به دادگستری، نیروی انتظامی و اطلاعات دستگاه تخصصی آنها، سازمان اوقاف و امور خیریه نیز مشخص شده است.

این مسوول اضافه کرد: هر فرد فقط در پنج تشکل حق عضویت دارد و تنها در یک تشکل به عنوان مدیرعامل می‌تواند فعالیت کند و تمدید فعالیت ها منوط به ارائه مستندات مالی و اجرایی دوسالانه از سوی تشکل‌ها و برای اخذ نظر مراجعه نظارتی با موافقت شورای توسعه تمدید پروانه خواهند داشت.

بیدخام افزود: در شرایط کرونایی ۱۴ ماه گذشته فعالیت حضوری بسیاری از تشکل‌های مردم‌نهاد در حوزه توانمندسازی سمن‌ها به صورت غیرحضوری برگزار شد و با توجه به استمرار وضعیت موجود بعد از ماه مبارک رمضان کارگاه‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف شامل تصویربرداری، گزارش‌نویسی و غیره به صورت مستمر هر هفته چهارشنبه ها در محوطه باز پارک ملاخلیلا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: این دوره‌های آموزشی هم یک دورهمی در کنار توانمندسازی برای تشکل‌های خواهد بود و امیدواریم اقدامات خوبی در این دورها شکل گیرد.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت ورزش و جوانان و وزارت کشور افزود: سمن‌های حوزه جوانان تا ۳۵ سال می‌توانند در ورزش و جوانان فعالیت کنند و براساس این تفاهم‌نامه سمن‌ها فعال از طریق وزارت کشور و فرمانداری می‌توانند مجوز فعالیت دریافت کنند.

بیدخام با بیان اینکه سمن‌های حوزه ورزش و جوانان ادامه فعالیت خود را از طریق وزارت کشور و استانداری می‌توانند پیگیری کنند، تصریح کرد: پروانه فعالیت سمن‌های وزارت کشور ۲ ساله است که برای این افراد پنج‌ساله در نظر گرفته‌شده است.

 

 

بیدخام

Share this post