سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن،عترت ونماز دانش آموزان سراسر کشور با میزبانی زنجان برگزارشد

سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن،عترت ونماز دانش آموزان سراسر کشور با میزبانی زنجان برگزارشد

گزارش روز:مهران حبیبی: آخرین روزهای تیرماه 98 است،عطر قران در شهر شوروشعور حسینی زنجان می پیچد و گویی قرآن باردیگر می خواهد به همه ما تاکید کند که ای انسان از پلیدی ها دور شو! گاهی فکر میکنم چقدر غرق در کارهای روزمره شده ایم واگر نمازی هم می خوانیم از خداوند انتظار داریم در آخرت وضعمان را بهتر از این کند، غافل از اینکه اگر به قران پناه ببریم که کلام وحی است هم در این دنیا وهم در آخرت عاقبت به خیر خواهیم شد.

زنجان این میزبان مهربان اینک خود میهمان قران است هرچند سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن دانش آموزان استان های سراسر کشور به میزبانی زنجان برگزار می شود و گویی رقابتی سخت اگر با رفاقتی صمیمانه با کلام خدا همراه باشد همگان را سر ذوق آورده است.

سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن،عترت ونماز دانش آموزان سراسر کشور در دو بخش برادران وخواهران آغاز می شود، اما هنوز صدای زیبا ودلنشین دانش آموزی که از منطقه محروم خدابنده آمده بود و همه را شگفت زده کرد در گوشم مانده است وچه زیبا قرآن را تلاوت نمود که همگان به احترام قرآن برخاستند و مدتی این دانش آموز را تشویق کردند.

برنامه با اجرای نمایش گروهی حاملان قرآن رسما آغاز می شود و ابتدا مدیر کل آموزش وپرورش استان زنجان پشت تریبون می رود وضمن خوش آمدگویی به میهمانان به معرفی زنجان می پردازد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

قرآن معجزه بزرگ فرازمانی و فرامکانی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در ابتدای این مسابقات ضمن خوش آمد گویی به میهمانان اظهار داشت: قرآن معجزه بزرگ و کلام حیاتی، فرازمانی و فرامکانی است و آخرین گفتگوی خدای بزرگ با انسان و آخرین کتاب سفیر انسان ساز است.

 دکتر ابراهیم رفیعی افزود: قرآن کتاب و کلامی است که همواره مخاطبان را به تدبیر، تعقل و عقلانیت دعوت می‌کند.

 وی با اشاره به اینکه قرآن خوانی و عامل بودن به آن افتخار مکتب اسلام است افزود: با خواندن و دانستن، فهمیدن و فهماندن و معرفت الهی قرآن آغاز می شود.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: جهان امروز اگر می خواهد از دام فساد، رذایل و پوچی نجات یابد، باید به دامن قرآن پناهنده شود و دنیای کنونی اگر می خواهد از بیابان حیرت و سرگردانی و توحش مدرن به مرغزار مطهر خوشبختی انسانیت برسد باید به سرزمین قرآن هجرت کند.

 دکتر رفیعی گفت: مردم جهان پسامدرن ها، نت وندهای درگیر مجاز دور از حقیقت اگر می‌خواهند به حقیقت لایزال دست یابند باید در دامن قرآن زندگی کنند و جهان اسلام اگر می خواهد به مدینه النبی و به شهر آرمانی پیامبر باز گردد باید تکرار کنند یا ایها الذین آمنو ….

وی با اشاره به اینکه استان زنجان دیار دانایان و پارسایان است اظهار داشت: اینجا سرزمین مردان قانع، سختکوش و زنان عفیف و پاکدامن است، اینجا زنجان سرزمین دروازه تمدن آذربایجان است، چهار راه فرهنگ ها، سرزمین فلسفه، عرفان، شریعت، طریقت و حقیقت، سرزمین سهروردی بزرگ شیخ اشراق، سرزمین رکن الدین سجاسی شمس پرور، حکیم هیدجی و هزاران حکیم بزرگ، اینجا فرهنگ شهر زنجان است سرزمینی که اقوام مهاجم را در هاضمه خود حضم کرد وبه آنها هویت اسلامی و شیعی بخشید، سرزمین گنبد لاجوردی سلطانیه، سرزمین آرامگاه قیدار نبی، امامزاده ابراهیم، سرزمین سرخ زیتون طارم، سرزمین تاکستان های خرم ابهر و خرم‌دره و دشت طلایی گندم زار خدابنده ،دشت لاله های سرخ شهادت و ولایتمداری، زنجان شهر بزرگ مداحان و شاعران بزرگ است.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: زنجان سرزمین مردمانی است که به وصیت پیامبر خویش بسیار خوب عمل کردند و مردمانی که عاشقان ثارا… هستند و اینجا پایتخت شور و شعور حسینی است، سرزمین مادران و خواهران فاطمی و زینبی که فرزندان و برادران خود را حسینی تربیت می کنند و مدال ارزشمند غواصان دریا دل دوران دفاع مقدس را بر سینه دارند مدارسی که در آن معلمان و مهندسان و پزشکان متعهد تربیت می کند مانند استاد شهید شهریاری که نمونه ای از آنهاست.

وی افزود: زنجان همواره مهد عالمان و فقیهان بزرگ بوده است و اکنون نیز سرزمین علمای بزرگی است سرزمین مادری آیت الله شبیری زنجانی است سرزمین حضرات آیات موسوی و حسینی است و امروز نیز افتخار دارد مفسر بزرگ حضرت آیت الله خاتمی در آن تدریس قرآن و تفسیر قرآن دارد، سرزمین سرخگون مس و سیمین است و آنچه که خوبان همه دارند زنجان یک جا دارد.

 دکتر رفیعی با بیان اینکه استان زنجان مفتخر است میزبان یک هزار و 400 دانش آموز و عوامل اجرایی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآنی است، بیان کرد: مفتخریم خادم و میزبان شما میهمانان سینه پاک و پاک نقش و حاملان و عاملان قرآن مفسران و ادیبان نهج البلاغه و صحیفه پژوهش و نگارندگان انشاءهای زیبای نماز هستیم از عمق جان می گوییم که به زنجان خوش آمدید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان  همچنین در مراسم افتتاحیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در بخش دختران با اشاره به اینکه قرآن کتاب معرفت و هدایت بشر است، اظهار کرد: راهنمایی و بینش در طلب علم فریضه الهی است.

به گفته رفیعی قرآن در قله بلاهت و بلاغت قرار دارد و قرآن نور رحمت الهی است.

وی با اشاره به اینکه قرآن با انسان سخن می‌گوید، بیان کرد: امروز انسان ماتم‌زده هر چقدر به عناصر مادی مسلط‌تر می‌شود، تنهاتر می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه امروز جهان فمینیست به فکر نجات زنان است، گفت: این در حالی است که قرآن قرن‌ها پیش نجات بخش بانوان بوده است.

وی افزود: قرآن سند تحول آموزش و پرورش بشریت است و این کتاب در همه عصار و زمان‌ها کاربرد دارد.

Share this post