شرکت ۳۰ غرفه در جشنواره آش زنجان

شرکت ۳۰ غرفه در جشنواره آش زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در پانزدهمین دوره جشنواره آش ایرانی ۳۰ بانوی آشپز در ۳۰ غرفه به هنرنمایی خواهند پرداخت.

آوای میهن نیوز:سید سعید صفوی در جلسه هماهنگی جشنواره آش اظهار کرد: جشنواره ملی آش زنجان مادر تمامی جشنواره‌های غذا در ایران است و استان زنجان در حوزه غذا عقبه خاصی دارد و برگزاری سالیان سال جشنواره آش نشان از توانمندی‌های استان در این حوزه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه در پانزدهمین دوره جشنواره آش ایرانی نیر ۳۰ بانوی آشپز در ۳۰ غرفه به هنرنمایی خواهند پرداخت، افزود: هیات داوران در طول این جشنواره، بهترین آش را از نظر کیفیت، طعم و نیز مقبولیت عموم هموطنان انتخاب خواهند کرد و در کنار این جشنواره، و صنایع‌دستی کل کشور هم به صورت گسترده معرفی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی و نمایشگاه ملی صنایع دستی، معرفی جاذبه‌های طبیعت‌گردی و فرهنگی استان، رویدادهای مختلف مانند ورزش بومی و محلی، برپایی غرفه‌های صنایع دستی کشور را شاهد خواهیم بود تا مسافران و گردشگران از این ظرفیت و زیبایی‌ها بهره بگیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: قطعا این جشنواره با توجه به تعطیلی دوساله در پی شیوع بیماری منحوس کرونا با استقبال خوبی روبرو خواهد شد.

الناز خدایی‌فرد، معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان زنجان نیز در این جلسه گفت: با توجه به ضرورت حمایت مردم و نهادهای مختلف از صنایع‌دستی داخلی، تلاش کردیم نمایشگاهی با حضور ۳۱ استان کشور در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین برگزار کنیم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان زنجان نیز در این جلسه اظهار داشت: حضور پررنگ شهرها و روستاهای ملی و جهانی صنایع‌دستی یکی از ویژگی‌های این دوره از نمایشگاه است که می‌تواند به معرفی هرچه بهتر این ظرفیت‌ها در این دوره کمک کند.

سجاد خان مرادی بیان کرد: از مزایا و دستاوردهای این جشنواره بحث ترویج و احیای سنت دورهم نشینی در کنار سفره ایرانی است.

مدیر خدمات شهری شهرداری زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت: با توجه به اهمیت جشنواره آش و رویدادهای گردشگری برای شهرداری زنجان امیدواریم بتوانیم نتیجه مطلوبی را برای شهروندان و گردشگران ایجاد کنیم و نشاط اجتماعی مطلوبی را خلق کنیم.

محمد فیلو در این جلسه بیان کرد: در طی این سال‌ها شهرداری زنجان توانسته با استفاده از المان‌های مختلف درحوزه صنایع دستی و جشنواره آش و مبلمان شهری محیط شهر زنجان را زیبا کند و از این طریق در زیبایی بصری خلاقیت ایجاد کند که این کار را ادامه خواهیم داد.

رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری زنجان افزود: در پانزدهمین دوره ملی جشنواره آش گلکاری و محوطه آرایی و زیباسازی منظر برای مهمانان این جشنواره ایجاد خواهد شد.

Share this post