شهرداری زنجان به یک نهاد شبانه روزی تبدیل شده است

شهرداری زنجان به یک نهاد شبانه روزی تبدیل شده است

میهن نیوز:شهردار زنجان در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد اظهار داشت:شهرداری زنجان در زمان حاضر به یک نهاد شبانه روزی تبدیل شده است که در این راستا شهروندان با کوچکترین خدمات شهرداری، بزرگ ترین تفقد ها را دارند.
دکتر علیرضا فیروزفر با تبریک روز خبرنگار به نقدهای درست که باعث پیشرفت وسرعت بخشیدن به پروژه‌های عمرانی می شود اشاره کرد و افزود: نقد ها باید در راستای حل مشکلات باشد لذا فاصله نقد با تخریب بسیار زیاد است که خبرنگاران در این زمینه همراه جانب انصاف را رعایت کرده‌اند که جای تقدیر دارد.
وی ادامه داد: جلسات قرارگاه‌های عمرانی خدماتی در شهرداری مرتب برگزار می شود
و از هفته قبل طرح زمستانی جامع در شهرداری آغاز شده و جلساتی نیز در این خصوص برگزارشده است، به عنوان مثال در تلاش هستیم از نمک پاشی در زمستان برای سطوح کاسته شود.
قرارگاه خدمات شهری نیز فعال است که به عنوان مثال در مدیریت فضای سبز بسیاری از هزینه های اضافی را کاهش دادیم که حاصل آن کاهش جذب ۱۵۰نیروی اضافی برای فضای سبز بود که در زمان حاضر مدیریت شد.
شهردار مرکز استان سپس با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام گفت:پرداختن به پروژه های بجا مانده از دیگر برنامه‌های شهرداری است که از آنها غافل نشده ایم، از جمله کف سازی بازار که بیش از چهار دهه دست نخورده باقی مانده بود
که امیدواریم تا چهل روز آینده به اتمام برسد.
وی افزود:حل برخی مشکلات که راه حلی برای آنها متصور نبود نیز در دستور کار شهرداری است مانند ایستگاههای وسط خیابان ها که این مشکل را بر طرف کردیم.
به گفته دکتر فیروز فر:در ماه محرم از۹ المان عاشورایی رونمایی شد و
برای اولین بار از آلمانه وپرچم های نوری محرمی نیز رونمایی شد.
وی تصریح کرد:پروژه های نیمه تمام کماکان در حال فعالیت است از جمله مهمترین پروژه شهر که پروژه سبزه میدان است البته نواقصاتی داشت از جمله سیستم صوتی تصویری که در نظر گرفته نشده بود و برنامه ای نیز برای این پروژه داریم.
دکتر فیروز فر ادامه داد: قسمت غربی پروژه سبزه میدان تقریبا تمام شده است وتا پایان پاییز نیز ظلع جنوبی به اتمام خواهد رسید.
شهردار زنجان گفت: پروژه بازگشایی پادگان نیر به اتمام رسیده و فقط یک لایه آسفالت آن مانده وبا برداشتن دو دیواره می توانیم از این پروژه استفاده کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اقدامات موثر حوزه فرهنگی در برگزاری برنامه های مختلف اظهار داشت: در برگزاری برنامه های از غدیر تا قربان یکی از شلوغ ترین برنامه ها مدیریت شد که در یک روز در۱۸نقطه از شهر برنامه های متنوعی برگزارشد و اکنون نیزبرنامه ورزش محلات وصبحگاهی نیز در حال برگزاری است.
شهردار مرکز استان سپس به افتتاح پروژه‌های عمرانی و شهری اشاره کرد و افزود:پروژه آتش نشانی، دور برگردان،پارک های مختلف به بهره برداری رسیده همچنین بازارچه سه راه امجدیه نیز به مرحله بهره برداری رسیده است.
نهضت آسفالت همچنان ادامه دارد
دکتر فیروز فر با تاکید بر اینکه نهضت آسفالت همچنان ادامه دارد اضافه کرد: در یک روز ۲هزار و۵۰۰ تن آسفالت در سطح شهر پخش شدکه نهضت آسفالت همچنان در شهر زنجان ادامه دارد و که در این زمینه محله های کم برخوردار از خدمات شهرداری استفاده می کنند.
این مسوول شهری ادامه داد:۲۷مصوبه محوری را از کمسیون ماده ۵ در کمتر از دوماه گرفتیم که بسیاری از گره های کور در شهرسازی را برطرف خواهد کرد.
وی افزود:در برخی از ساخت وسازه ها و محلات تخلفات وجود داشت که با کار کارشناسی بررسی شد تا پس از این تخلفات انجام نشود .
به گفته شهردار زنجان گره های ترافیکی را نمی توان با عجله رفع کرد وباید مطالعات دقیقی انجام شود البته سعی کرده ایم گره های ترافیکی را به نحو مطلوب برطرف کنیم.
وی گفت:جابجایی میدان احشام نیز در دستور کار قرار دارد و در برنامه یکساله انجام خواهد شد البته یا با مشارکت بخش خصوصی ویا شهرداری که به تنهایی انجام خواهد داد.

Share this post