صدور اسناد اراضی کشاورزی باعث کاهش پرونده ها در دستگاه قضایی می‌شود

شعبانی

صدور اسناد اراضی کشاورزی باعث کاهش پرونده ها در دستگاه قضایی می‌شود

 

آوای میهن نیوز:  رییس کل دادگستری قزوین گفت: صدور اسناد برای اراضی کشاورزی و تکمیل طرح جامع حدنگار موجب کاهش تولید پرونده در دستگاه قضا می‌شود.

به کزازش خبرنگار ایرنا، علی شعبانی روز جمعه در آیین رونمایی از اسناد مالکیت اراضی کشاورزی استان قزوین که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: تکمیل طرح حدنگار باید با قوت پیگیری شود چرا که این کار برکات زیادی با خود به همراه دارد و زمینه سوء استفاده از اراضی کشاورزی را نیز کاهش می دهد.

این مسوول قضایی با بیان اینکه دنیای غرب با وجود جنایاتی که انجام می دهند به دلیل توجه به نظم در حوزه فناوری پیشرفت های زیادی را کسب کرده، افزود: توجه به نظم می تواند نتایج خوبی را به دنبال داشته باشد و طرح حدنگار و صدور اسناد برای اراضی کشاورزی به نوعی نظم بخشیدن و ساماندهی در حوزه مالکیت ها است که این کار کمک حال دستگاه قضایی نیز هست.

به گفته این مسوول قضایی، صدور اسناد مالکیت برای املاک علاوه بر ایجاد نظم و مقررات، از وقوع جرم و تولید پرونده در دستگاه قضایی نیز جلوگیری می کند.

رییس کل دادگستری استان قزوین یادآور شد: ساماندهی املاک و قانون حدنگار به حفظ حقوق عامه کمک زیادی می کند و جلوی فعالیت افراد سودجو و متخلف را می گیرد.

این مسوول قضایی اظهار داشت: اینکه املاک فاقد سند بوده ‌و وضعیت نامشخصی داشته باشند مصداق آب گل آلود است که متخلفان در آن زمینه سوء استفاده و جرم را جست وجو می کنند.

رونمایی از صدور اسناد مالکیت برای چهار هزار اراضی کشاورزی و تشکیل قرارگاه صدور اسناد و حفظ کاربری و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی با هدف آخرین اقدامات رفع تداخل اراضی و حدنگاری از جمله برنامه سفر یک روزه وزیر جهاد کشاورزی به استان قزوین است.

Share this post