ضرورت ایجاد زیرساخت‌ها و آمادگی برای واکسیناسیون مردم

ضرورت ایجاد زیرساخت‌ها و آمادگی برای واکسیناسیون مردم

استاندار زنجان گفت: باید زیرساخت‌های واکسیناسیون وسیع در استان زنجان فراهم شود.

به گزارش آوای میهن نیوز: فتح‌الله حقیقی شامگاه دیروز (۵ اردیبهشت‌ماه) در جلسه ستاد مبارزه با کرونای استان زنجان، با اشاره به قانون‌شکنی عده‌ای در آرامستان‌های استان و نیز نپذیرفتن کرونا توسط برخی از افراد بعد از گذشت نزدیک به دو سال از عمر این بیماری، تصریح کرد: کسانی که هنوز کرونا را باور ندارند و اقدام به هنجارشکنی می‌کنند، در واقع تهدیدی برای امنیت و سلامت مردم به شمار می‌روند، به همین خاطر باید با آن‌ها برخورد جدی انجام شود.

وی با اشاره به ترک قرنطینه توسط افرادی که دارای تست پی‌.سی‌.آر مثبت هستند و تردد آن‌ها در سطح شهر، یادآور شد: این افراد باید شناسایی و به دادگاه معرفی شوند و در جلسات آینده باید گزارشی در این زمینه ارائه شود.

این مسئول با تاکید بر ضرورت توجه جدی مردم به موضوع نقاهت‌گاه‌ها، عنوان کرد: برخی از مبتلایان در منزل از شرایط لازم برای قرنطینه برخوردار نیستند که همین امر سبب آلودگی سایر افراد خانواده می‌شود؛ در حالی‌ که نقاهت‌گاه‌ها، ظرفیت خوبی برای پذیرش این قبیل بیماران دارد.

حقیقی با اشاره به ۳۲ هزار فقره اعمال قانون در ترددهای شبانه، تاکید کرد: این میزان از اعمال قانون‌ها نشان می‌دهد که ما هنوز دست از دورهمی‌های خانوادگی نکشیده‌ایم و این امر در حالی است که تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی یکی از دلایل اصلی انتقال ویروس است.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با یادآوری اینکه ۱۳ درصد از مبتلایان در محل کار خود به این ویروس آلوده شده‌اند، گفت: باید ظرف ۲۴ ساعت اسامی مدیران دستگاه‌های عمومی که مراعات یک‌سوم را و دستگاه‌های ضروری که مراعات ۵۰ درصد را نمی‌کنند، اعلام شود.

وی با اشاره به بالا رفتن میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط زنجانی‌ها، ادامه داد: اثرات این موضوع در طول زمان خود را نشان می‌دهد. البته اشغال تخت‌های بیمارستانی توسط بیماران کرونایی هنوز هم ۹۴ درصد است. با توجه به کرونای جهش یافته انگلیسی، بالا رفتن آمارها غیرقابل تصور و پایین آمدن آن قطره‌چکانی است.

استاندار زنجان با اشاره به بالا بودن حجم بیماران سرپایی در استان، افزود: این امر بیان‌گر بالا بودن لود ویروس در استان و وحشی شدن آن است؛ پس نباید در رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه زدن ماسک کوتاهی شود.

وی با تقدیر از اصنافی که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی همراه ستاد کرونا بودند و با اشاره به قانون‌شکنی برخی از کسبه، متذکر شد: اصنافی که محدودیت‌های کرونایی را رعایت نمی‌کنند، باید برای آن‌ها شناسنامه منفی با همکاری سازمان صمت و اصناف تشکیل شده و در صورت درخواست در اختیار قرار گیرد.

حقیقی با اشاره به این‌که نیمه باز بودن اصناف با باز بودن آن‌ها برای ما فرقی ندارد، بیان کرد: قانون برای همه باید یکسان اعمال شود. همچنین صاحبان فروشگاه‌های بزرگ و مطب‌های پزشکی باید در رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام بیشتری داشته باشند.

این مسئول با تاکید بر اینکه باید زیرساخت‌های لازم برای واکسیناسیون وسیع در اسرع وقت در استان ایجاد شود، یادآور شد: در زمینه واکسیناسیون حتی یک دقیقه هم نباید معطل کرد؛ بنابراین همه دستگاه‌ها موظف‌اند بهترین اماکن موجود خود را که با چارچوب دانشگاه‌ علوم‌پزشکی هم‌خوانی دارد، در اختیار این دانشگاه قرار دهند.

منبع:ایسنا/زنجان

Share this post