ضرورت رفع مشکل تولیدکنندگان کفش هیدج

ضرورت رفع مشکل تولیدکنندگان کفش هیدج

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی از موافقت برای استقرار دفتر صندوق کارآفرینی در شهر هیدج با دو روز کار در هفته خبر داد.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه هیدج یکی از قطب‌های اصلی تولید کفش در کشور به شمار می‌رود، عنوان کرد: کفش هیدج از لحاظ سطح تولید و کیفیت در رده‌های سوم و دوم قرار دارد و بر همین اساس تلاش می‌شود تا با پیگیری‌های مستمر مشکلات تولیدکنندگان این صنعت خصوصاً در شهرک صنعتی حل شود و حمایت‌هایی از فعالان در این عرصه انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به اشتغال بالای کفش برای مردم هیدج در سال‌هایی که مقام معظم رهبری به مقوله تولید توجه جدی دارند باید پشتیبان صنعت کفش هیدج بود، تصریح کرد: وجود عزم استانی جدی برای حمایت از این صنعت در هیدج در شناخته شدن کفش این شهر در کشور موثر خواهد بود.

این مسئول به رایزنی‌ها و دیدارهای انجام شده با مدیر صندوق کارآفرینی امید کشور و طرح برخی از مشکلات تعاونی صنعت کفش هیدج در این دیدارها، بیان کرد: در طی این دیدارها تعاونی صنعت کفش هیدج با این صندوق تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد.

حجت‌الاسلام شجاعی با یادآوری اینکه طبق تفاهم‌نامه سابق واحدهای تولیدکننده کفش تنها می‌توانستند ۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند، اضافه کرد: طی رایزنی‌های انجام شده در این دیدارها، سقف تسهیلات به سه برابر افزایش یافت تا جایی که واحدها می‌توانند در مناطق روستایی تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی با کارمزد ۴ تا ۶ درصد و در مناطق شهری همین مبلغ تسهیلات را با کارمزد ۱۰ درصد دریافت کنند. همچنین در تفاهم‌نامه جدید مقرر شد تا به جای یک سوم مبلغ تسهیلات یک چهارم به عنوان سپرده در نزد بانک باقی بماند.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر این مطلب که درخواست کرده‌ایم تا شعبه صندوق کارآفرینی در هیدج تاسیس شود، ادامه داد: طبق تصمیمات اتخاذ شده در این زمینه قرار است دفتر صندوق به مدت دو روز در هفته در این شهرستان فعالیت کند و متناسب با نیاز شعبه نیز تاسیس شود.

 

Share this post