طرح بانوی فرهنگ‌یار ترافیک در قزوین اجرا می‌شود

طرح بانوی فرهنگ‌یار ترافیک در قزوین اجرا می‌شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین:

طرح بانوی فرهنگ‌یار ترافیک در قزوین اجرا می‌شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: طرح بانوی فرهنگ‌یار ترافیک به منظور بهره‌گیری از نقش زنان در کاهش سوانح و حوادث جاده‌ای با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی از ماه جاری در قزوین اجرا می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری ،صدیقه ربیعی در نشست شورای بانوان فرهنگ یار ترافیک که به منظور برنامه ریزی برای اجرای این طرح با حضور مشاوران امور بانوان فرمانداران شهرستان های قزوین و چند دستگاه اجرایی برگزار شد،افزود: این طرح در فاز اول برای گروه های مرجع با تاکید بر زنان شاغل و توجیه و آموزش آنها از  ماه جاری اجرا می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به نقش موثر زنان در آموزش و ترویج و انتقال فرهنگ پلیس راهنمایی و رانندگی این طرح را اداره کل امور بانوان و خانواده جهت بهره گیری و جلب مشارکت زنان در فرهنگسازی رعایت اصول صحیح رانندگی و پیشگیری و کاهش سوانح اجرا می کند.

 ربیعی ادامه داد: سوانح و حوادث بعد از بیماری های قلبی و عروقی و سرطان ها از بیشترین دلایل مرگ در کشور و استان قزوین هستند که ۷۰ درصد آنها به دلیل خطاهانی انسانی اتفاق می افتند.

وی همچنین گفت: در قالب این طرح آموزش تعدادی بانوان فرهنگیار ترافیک از سوی راهنمایی و رانندگی اجرا  و این بانوان با دریافت حکم به ایفای نقش در این حوزه می پردازند.

ربیعی اظهار داشت: با توجه به نقش موثر آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان تبلیغات اسلامی به علت جامعه هدف وسیع از مشاوران امور بانوان این دستگاه ها نیز خواسته شده تا در زمینه ترغیب و جلب مشرکت زنان به حوزه فرهنگیاری ترافیک اقدام کنند.

وی با بیان اینکه آسیب های ناشی از تصادفات رانندگی از نظر روحی برای زنان بسیار سخت تر از مردان است گفت: در حال حاضر تعدادی زیادی از بانوان با داشتن گواهینامه رانندگی در جاده ها حضور دارند و در صورت آموزش و توانمندسازی درست می توانند به عنوان یکی از ظرفیت های مهم و موثر در اصلاح فرهنگ ترافیک عمل کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین افزود: به منظور تبیین بیشتر و توجیه بانوان نسبت به این طرح نخستین دوره آموزشی آن در همین ماه در استانداری برگزار خواهد شد.

 

Share this post