عادی سازی شرایط کرونایی آسیب جبران ناپذیری به دنبال دارد

عادی سازی شرایط کرونایی آسیب جبران ناپذیری به دنبال دارد

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان، با تاکید بر اینکه شاهد افزایش بیماری در  روزهای آینده  خواهیم بود اظهار کرد: در شرایط موجود روند عادی‌سازی بیماری در جامعه آسیب جبران ناپذیری به دنبال دارد و این موضوع مدیریت و حوزه سلامت استان را دچار چالش و آسیب جدی می‌کند.

دکتر پرویز قزلباش در ستاد مدیریت پیشگیری  و مقابله با ویروس کرونا در استان افزود: بر این اساس افزایش میزان تست‌های سریع، نشان‌دهنده چرخش بالا و طغیان ویروس کرونا در جامعه است و بطور طبیعی اثرات این مهم در روزها و هفته‌های آینده در استان نمود خواهد یافت.

 وی با اشاره به اینکه در جلسات گذشته بر حرکت انفجاری بیماری کرونا در بخش بستری تاکید شد اضافه کرد: به رغم همه تلاش‌ها و نتایج آن در به تاخیر افتادن پیک بیماری، در روزهای اخیر این حرکت آغاز شده، بطوری که شمار بستری ۵۱ نفر روزانه روزهای گذشته، به ۹۱ نفر در شب گذشته رسیده است.

 این مسوول، با بیان اینکه در موج سوم کرونا حدود ۹۰ تا ۱۰۰ بیمار، پیمانه پر بستری، طی یک روز بود  ادامه داد: اصلی‌ترین نگرانی دانشگاه علوم پزشکی استان ارائه خدماتی است که بعد از موج چهارم به سرعت برای بیمارانی ازجمله سرطان ها، تنفسی، گوارش، تصادفات و غیره شروع شد و اینکه با موج کنونی دوباره قطع شود.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در شرایط موجود و در صورتی که روند افزایش بیماری کرونا با شدت ادامه یابد، باید تمام خدمات را در کوتاه مدت تعطیل کرد و تخت‌ها را به بیماران کرونا اختصاص داد که این موضوع، آسیب بسیار جدی را به سیستم سلامت و مراقبت‌ها وار و بطور قطع مردم را  دچار مشکل می کند.

 وی، با اشاره به اینکه نمونه‌گیری در بخش بستری و سرپایی کرونایی های استان همچنان  ادامه دارد، یادآوری کرد: افزایش میزان تست‌های سریع، نشان‌دهنده چرخش بالا و طغیان ویروس کرونا در جامعه بوده و بطور طبیعی اثرات این حالت در روزها و هفته‌های آتی مشاهده خواهد شد.

 به گفته قزلباش مرگ و میرها در استان، طی هفته های گذشته در حد صفر و یک  مورد گزارش شده و این در حالی است که فوتی‌ها در مراحل تبخیری بیماری است، بطوری که افزایش موارد سرپایی، افزایش بستری‌ها و در نهایت مرگ و میر را در روزها و هفته‌های آتی به دنبال دارد

 وی  اضافه کرد: روند سرپایی و بستری بیماری کرونا در استان زنجان صعودی بوده و در این راستا این وضعیت در شهرستان‌های زنجان، طارم، سلطانیه، خدابنده و خرم‌دره افزایشی است.

 این مسوول خاطرنشان کرد: در زمان حاضر وضعیت کرونایی شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرم‌دره در وضعیت قرمز، شهرستان‌های خدابنده و طارم نارنجی و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند./ ایرنا

 

 

 

Share this post