فریاد مطالبه گری دانشجویان باید به شکل واقعی و درست سر داده شود

افشارچی

فریاد مطالبه گری دانشجویان باید به شکل واقعی و درست سر داده شود

آوای میهن نیوز: استاندار زنجان گفت: دانشجویان باید نگاه عمیق و دقیقی نسبت به مسائل جامعه داشته باشند تا فریاد مطالبه گری آنها به شکل واقعی و درست سر داده شود.

محسن افشارچی در نشست پرسش و پاسخ و مطالبه‌گری دانشجویان به مناسبت روز دانشجو ضمن تبریک این روز، با بیان اینکه ناکارآمدی در حوزه های مختلف وجود دارد و باید نسبت به آن مطالبه گری کرد، افزود: اگر نتوانیم نظام را کارآمد کنیم در خاکریز و جبهه شکست می‌خوریم.

افشارچی اظهار داشت: در خاکریز فرهنگی اگر نتوانیم در چارچوب بمانیم دچار مشکلات متعدد می‌شویم بنابراین درخواست می کنیم دانشجویان با مطالعه و افزایش آگاهی، نگاه عمیقی به مسائل داشته باشند.

وی با بیان اینکه جبهه اصلی درگیری ما با نظام سلطه جبهه کارآمدی نظام است، اضافه کرد: دانشجویان باید این موضوع را مطالبه کنند و جلوی ناکارآمدی ها را در بخش های مختلف بگیرند.

استاندار زنجان با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال در استان زنجان، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل مالیات ارزش افزوده صنایع بزرگ به روستاها و شهرداری ها تزریق شده است، ادامه داد: در دولت سیزدهم، سیاست ها در حال تغییر است و باید مطالبه گری برای تغییر ساز و کارهای نادرست گذشته و همچنین درست کردن فرایندهای ضدفساد انجام شود.

افشارچی به ضرورت فعالیت احزاب در چارچوب قانون اساسی کشور اشاره کرد و افزود: فعالیت احزاب در چارچوب قانون اساسی می تواند رشد و پویایی بیشتری را برای کشور به همراه داشته باشد.

این مسوول با بیان اینکه بر این اساس فریاد ناکارآمدی های را در قالب احزاب صدا بزنید، ادامه داد: حزب، تنظیم‌گر سیاسی کشور است و اگر حزب مشخصی پشت فردی که حکمرانی اجرایی دارد وجود داشته باشد، آن وقت تنظیم‌گری و مسئولیت نیز در آن قالب وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه حزب برنامه و ساختار دارد، اضافه کرد: از دانشجویان درخواست می کنم به مسائل دقیق شده و نسبت جمهوری اسلامی را با نظام سلطه و استکبار جهانی ارزیابی کنند.

استاندار زنجان با بیان اینکه دانشجو باید فکر کند و فریاد زدن او نیز منطبق بر پارامترهای مختلف باشد، ادامه داد: مدتی است فضای گفت و گو در دانشگاه ها کمرنگ تر شده که یکی از دلایل آن به دو سال وقفه کرونایی و دوری از فضای گفتمان بر می گردد.

این مسوول با بیان اینکه قبل از کرونا تضارب آرا در دانشگاه ها وجود داشت، گفت: موافق گفت گو هستم و به عنوان استاندار تلاش کردم تا آنجایی که امکان دارد فضای امنیتی بر دانشگاه حاکم نباشد.

وی با بیان اینکه کاملا معتقد به گفت و گو و فضای مطالبه گری هستم، اضافه کرد: باید کاری کنیم مردم با ذائقه های مختلف بتوانند در مملکت کنشگری های مختلفی را انجام دهند.

استاندار زنجان با بیان اینکه کشور ما از نظر وضعیت جی دی پی در دنیا چهاردهم است، گفت: ما از کشورهای نظام سلطه بالاتر هستیم و به همین خاطر فشار بر ما بیشتر شده است.

در این نشست دانشجویان مسائلی از قبیل صدور مجوز برای تجمعات مسالمت آمیز، موضوع افزایش ظرفیت رشته پزشکی و اجتناب از برخوردهای امنیتی با دانشجویان را مطرح کردند./ ایرنا

Share this post