فیلم + داده ها نشان می دهد ۵۰ میلیون نان گم نشده بلکه ۵۰ میلیون نان پخت نشده است

استاندار زنجان -گفتگو

فیلم + داده ها نشان می دهد ۵۰ میلیون نان گم نشده بلکه ۵۰ میلیون نان پخت نشده است

/با در اختیار گرفتن دقیق داده ها بسیاری از تخلفات آشکار می شود

میهن نیوز- استاندار زنجان در پاسخ به شائبه به وجود آمده در خصوص اظهارات مشاور وزیر اقتصاد  در خصوص گم شدن ۵۰ میلیون نان در کشور گفت:  به نظر می رسد جمله ۵۰ میلیون نان در کشور گم شده !خوب بیان نشده و یا از آن خوب استفاده نشده است، چرا که ۵۰ میلیون نان در کشور گم نشده و داده‌ها نشان می‌دهد که ۵۰ میلیون نان در کشور پخت نشده است.

دکتر محسن افشارچی در حاشیه جلسه ستاد دهه فجر در گفتگوی اختصاصی با میهن نیوز با تاکید بر اینکه در زمان حاضر به دنبال مدیریت منابع کشور از طریق داده ها هستیم افزود: در این راستا با استفاده از تکنولوژی داده ها می توانیم چگونه استفاده و هزینه شدن منابع مملکت را مدیریت و ارزیابی کنیم.

وی ادامه داد: اکنون در زنجان از دستگاه های هوشمندی استفاده می شود که می توانیم  تشخیص دهیم آردی که در اختیار نانوایی ها قرار داده می شود چند درصد آن تبدیل به نان می گردد، لذا این داده ها نشان می دهد که چقدر آرد  نیز از چرخه پخت خارج شده است یعنی همان دستگاه به کارگیری شده ابزاری است که مشخص میکند آرد یارانه ای که در اختیار مردم قرار می گیرد آیا تبدیل به نان می شود یا از چرخه پخت خارج شده است.

 به گفته مقام عالی دولت در استان زنجان، دستگاه های کارتخوانی که تعبیه شده هر روز عملکرد نانوایی ها را مشخص می نماید.

 استاندار زنجان در ادامه  با اشاره به اینکه در زمان حاضر در شهر زنجان به تفکیک می دانیم که هر نانوا آرد دریافتی خود را آیا کامل پخت می کند و یا اینکه از چرخه تولید خارج کرده است افزود: اولین گام در حکمرانی داده محور در زنجان اجرا شد، یعنی پس از این حکومت می داند که آرد توزیع شده چه وقت پخت می شود و در چه زمانی از چرخه پخت خارج می گردد.

افشارچی افزود:  با کسانی که آرد یارانه ای دریافت می‌کنند و با تخلف آشکار آرد یارانه ای را از چرخه پخت خارج می نمایند برخورد خواهد شد چرا که این موضوع حق مردم است و باید به آن رسیدگی شود که در این زمینه با در اختیار گرفتن دقیق داده ها این امکان به وجود می آید که بسیاری از تخلفات مشخص شود لذا این داده است که در حکمرانی ما را موفق می نماید.

گم شدن روزانه ۵۰ میلیون نان لواش در نانوایی ها

به گزارش صدا و سیما پیش از این مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی  گفت: رصد داده‌های کارتخوان‌های هوشمند در نانوایی‌ها نشان می‌دهد روزانه ۵ هزار تن آرد یعنی چیزی حدود ۵۰ میلیون قرص نان لواش در نانوایی‌ها گم می‌شود.

محمد جلال اظهار کرد: با معادل سازی حجم آرد توزیع شده طی یک روز در نانوایی‌ها و مقدار نان تولید شده، مشخص شد حدود ۵ هزار تن آرد در این بین گم شده است.

مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با این حساب، با محاسبه ۱۰۰ گرم آرد برای تولید یک قرص نان لواش، حدود ۵۰ میلیون نان لواش در یک روز ناپدید می‌شود!

جلال تصریح کرد: این مقدار نان صرف خوراک دام و طیور، مصرف واحدهای صنفی و صنعتی در حوزه گندم و بخشی هم قاچاق می‌شود.

 

 

استاندار زنجان5

Share this post