مدیر کل ثبت احوال استان زنجان خبرداد: تولد ۲۰۰ نوزاد چند قلو در زنجان

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان خبرداد: تولد ۲۰۰ نوزاد چند قلو در زنجان

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان از ثبت تولد 200 نوزاد حاصل از چندقلوزایی در استان زنجان در چهار ماهه نخست سال‌جاری خبر داد و گفت: یک واقعه چهار قلوزایی، 6 واقعه سه قلوزایی و 89 واقعه دوقلوزایی در این مدت ثبت شده است.

سید علی شفیعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار آوای میهن نیوز اظهار کرد: با توجه به اینکه ثبت احوال باید در زمینه های ثبت وقایع شناسنامه ای فعالیت موثر داشته باشد لذا ثبت وقایع چهار گانه حیات به صورت مستمر توسط اداره ثبت احوال استان زنجان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه 42.8 درصد از کل مرگ و میرهای ثبت شده در استان شامل بیماری‌های قلبی و عروقی  است تصریح کرد:بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها ، تومورها و بیماری‌های دستگاه تنفسی سه عامل عمده مرگ و میر در استان زنجان طی سال‌جاری است.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان ادامه داد: 12.1 درصد از کل مرگ و میر در استان زنجان به دلیل بیماری‌های مانند سرطان‌ها و تومورها اتفاق می‌افتد، و 8.4 درصد از مرگ و میر در استان زنجان ریشه در بیماری‌های دستگاه تنفسی دارد.

شفیعی سپس با اشاره به اینکه زهرا، فاطمه، حلما، ریحانه و نازنین زهرا نام‌های مورد علاقه اولیا برای نام‌گذاری بر روی فرزندان خود است، اضافه کرد: فراوانی این نام‌ها به ترتیب 154، 145، 78، 75 و 65 مورد است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان ادامه داد: امیر علی، ابوالفضل، امیرحسین، علی اصغر و علی نیز نام‌های پر کاربرد اولیا برای فرزندان پسر است و فراوانی نام‌گذاری این نام‌ها نیز به ترتیب 130، 99، 74، 70 و 67 مورد بوده است.

Share this post