مصالحه ۸۱ درصدي پرونده ها در دواير مددكاري كلانتري هاي زنجان

امیدی معاون ن ز

مصالحه ۸۱ درصدي پرونده ها در دواير مددكاري كلانتري هاي زنجان

 

 میهن نیوز: معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از مصالحه ۸۱ درصدي مراجعان به دواير مشاوره و مددكاري اجتماعي كلانتري هاي استان در سال ۱۴۰۰خبر داد.

” غلامرضا اميدي ” با تبریک روز روانشناسان و مشاوران و تقدیر و تشکر از مشاوران و مددکاران انتظامی استان که در سطح کلانتری ها و مرکز مشاوره آرامش استان تلاش می کنند ، افزود : خانواده سالم ، زيرساخت توسعه، پويايي و پيشرفت جامعه است

وی با اشاره به اينكه اعتماد مردم و پليس راه گشاي بسياري از مشكلات است اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ ميزان مصالحه و سازش پرونده هاي ارجاعي به اين واحدها  ۸۱ درصد است.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان ، مهمترين، اساسي ترين و حمايتي ترين هدف اين واحد ها را حفظ بقا و بهسازي نهاد خانواده دانست و افزود: كليه خدماتي كه در دواير مشاوره و مددكاري اجتماعي كلانتري ها ارائه مي شود رايگان است.

اميدي با اشاره به اينكه اعتماد مردم و پليس راه گشاي بسياري از مشكلات است اظهار داشت: آنچه در تعامل  دو سويه از اهميت فراواني برخوردار است جلب اعتماد عمومي  و ارتقای سرمايه اجتماعي است.

وی با اشاره به كاهش بار قضايي پرونده ها در كلانتري ها به دليل فعال بودن دفاتر مشاوره و مددكاري گفت :  در سال ۱۴۰۰ بیش از ۸ هزار و ۵۶۸ پرونده به مرکز مشاوره آرامش استان و مركز مشاوره و دواير مددکاري ها در سطح کلانتریهای استان ارجاع شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته كه نشانگر اين است ، توانسته ايم در كاهش بار قضايي نقش فعال ايفا كنيم .

امیدی با بيان اينکه مهارتهاي زندگي مي تواند گره گشاي بسياري از مشكلات فردي و خانوادگي باشد خاطر نشان کرد: ارائه خدمات مشاوره روان شناختي، مددکاري اجتماعي و روان سنجي در مركز مشاوره آرامش و دفاتر مددكاري كلانتري ها از گام هاي اساسي پلیس در ارتقای احساس امنيت رواني و تحكيم بنيان خانواده در استان مي باشد.

وی تاكيد كرد: منشأ بسیاری از جرائم ، کانون خانواده می باشد كه مشاوران و مددكاران اجتماعي كلانتري ها با برگزاری جلسات آموزشی برای خانواده ها و والدین و ارائه خدمات مشاوره ای تا حدود زیادی توانسته اند در جهت آشنایی خانواده ها با روحیات دوران بلوغ و نوجوانی و نحوه صحیح برخورد با نوجوان و حتی کودکان قدم های بزرگی بر دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان تصريح کرد: اداره مشاوره آرامش استان زنجان همه روزه به صورت تلفني و حضوري پاسخگوي سوالات و مشكلات شهروندان در حوزه خانوادگي، حقوقي ، فردي، شغلي ، تحصيلي، ازدواج و غیره مي باشد و شهروندان مي توانند از ساعت ۰۷۰۰ الي ۱۴۰۰ به اين اداره واقع در خيابان شهید قره جلو – جنب استخر کوثر – ساختمان دارالقرآن امام خامنه ای ( مدظله العالی ) انتظامی استان – طبقه اول – اداره مشاوره آرامش ، بصورت حضوری و يا با شماره تلفن هاي ۰۲۴۲۱۸۲۱۶۳۸ يا ۰۹۶۵۸۰ تماس حاصل نموده و از خدمات تخصصی مشاوره پليس بهره مند شوند

Share this post