مقابله با کرونا هم افزایی می خواهد

مقابله با کرونا هم افزایی می خواهد

 

فرماندار شهرستان زنجان با بیان اینکه موج چهارم شیوع کرونا شرایط سخت تری ایجاد کرده است، اظهار کرد: در این شرایط اولویت همه دستگاه‌های اجرایی باید مقابله اثرگذار با کرونا باشد.

به گزارش آوای میهن نیوز، رضا عسگری روز شنبه در جلسه شورای اداری زنجان افزود: در این راستا تمام امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی دستگاه‌ها لازم است در خدمت مرکز بهداشت و درمان قرار گیرد.  

وی به لزوم مشارکت بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی در مراقبت و نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان تاکید و اظهار داشت: اگر در مقابله با کرونا هم افزایی نداشته باشیم، کادر درمان در شرایط سخت‌تری قرار خواهند گرفت. 

فرماندار زنجان ادامه داد: تا قبل از وقوع موج چهارم شیوع کرونا در زنجان، با هماهنگی مرکز بهداشت و همکاری و سپاه و بسیج، به ازای هر مورد مثبت کرونا، بیش از ۱۰ نفر را ردیابی و رهگیری می کردیم؛ اما بعد از وقوع پیک چهارم و افزایش انفجاری تعداد موارد سرپایی، این رقم به ۲ تا ۲.۵ درصد میزان قبلی کاهش پیدا کرده و این است که شرایط، شرایط بسیار خطرناکی است.

عسگری بر لزوم هماهنگی هرچه بیشتر در مقابله با کرونا تاکید کرد و گفت: واقعیت امر این است که کرونا امروز شرایطی را در جامعه ایجاد کرده که علاوه بر تهدید سلامت مردم، تبعات جدی اقتصادی و اجتماعی را در پی داشته است و اگر برای مهار جدی این بیماری تلاش نکنیم، دامه تبعات اقتصادی و اجتماعی کمتر از خود بیماری نخواهد بود. 

فرماندار شهرستان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات شوراهای شهر و روستا اشاره کرد و گفت: مرحله اول ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر در اسفند ماه انجام شد و ۳۳۰ نفر در شهرهای زنجان، ارمغان خانه و نیک پی اقدام به ثبت نام کردند که ۳۰۴ از داوطلبان برای شهر زنجان بود. 

وی افزود: بررسی صلاحیت دواطبان ثبت نام کننده در هیات اجرایی شهرستان در حال انجام است. 

عسگری به روند انجام ثبت نام دواطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستاها اشاره کرد و اظهار داشت: فردا آخرین مهلت قانونی برای ثبت نام دواطلبان است. 

وی خاطرنشان کرد: برای برگزاری انتخابات باشکوه نیازمند نشاط اجتماعی  هستیم تا شاهد حضور حداکثری شهروندان در پای صندوق های رأی باشیم.

فرماندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: باتوجه به تبعات اقتصادی کرونا، بخش هایی از جامعه دچار خسارت و مشکلات مالی شده اند،   نیازمند  این هستیم تا در آستان ماه مبارک رمضان شرایطی در جهت جمع آوری کمک هابی مومنانه فراهم کنیم. 

عسگری به شعار سال اشاره کرد و گفت: اگر به نامگذاری هایی که طی یک دهه گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب انجام شده، نگاه کنیم، همه آنها در جهت ایجاد و رونق تولید بوده است.  

وی افزود: سال گذشته با وجود مشکلات و محدودیت ها، در سطح شهرستان زنجان موفقیت های خوبی در عرصه تولید و اشتغال حاصل شد و تعدادی از واحدهای تولیدی که تعطیل شده بود، دوباره به چرخه تولید بازگشتند و شمار اشتغال ثابت نیز در زنجان رشد پیدا کرد.

Share this post