میزان حمل بار بین المللی از زنجان ۱۵ درصد افزایش یافت

حمل بار- کامیون

میزان حمل بار بین المللی از زنجان ۱۵ درصد افزایش یافت

آوای میهن نیوز – رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین المللی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: میزان بار جا به جا شده ترانزیت و بین‌المللی از زنجان در ۹ ماهه سال جاری بیش از ۷۵ هزار تن بود که نسبت به مدت مشابه قبل ۱۵ درصد افزایش یافت.

علی اصغر عباسی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به موقعیت استان و قرارگیری در گذرگاه شمال به جنوب و غرب به شرق و مسیر ترانزیتی کشورهای ترکیه، ارمنستان، گرجستان، آذربایجان و کشورهای اروپایی روزانه علاوه بر پذیرش وسایط نقلیه حامل اقلام وارداتی و صادراتی از کشورهای مقصد و مبدا، میزبان عبور وسایل نقلیه حامل کالاهای وارداتی و صادراتی به کشورهای ثالث هستیم.

وی، اغلب اقلام صادراتی از زنجان به کشورهای مقصد را شمش روی، شمش و کلاف فولادی، رول کاغذی، کشمش و محصولات لبنی عنوان کرد و گفت: اکثر اقلام وارداتی از کشورهای مقصد به زنجان خاک روی، پنبه و الیاف است.

این مسوول در ادامه به وضعیت شرکت‌های مسافربری بین المللی استان که در مسیرهای استانبول ترکیه و اقلیم کردستان فعالیت می‌کنند اشاره کرد و گفت: سرویس‌های منظم کشور ترکیه -استانبول توسط شرکت های بخش خصوصی در استان انجام می گیرد و ۲ شرکت نیز در حوزه حمل و نقل بین‌المللی کالا در استان فعال است.

Share this post