نبود آموزش و تجربه کافی مرگ آتش‌نشان سجاسی را رقم زد

آتش نشان

نبود آموزش و تجربه کافی مرگ آتش‌نشان سجاسی را رقم زد

آوای میهن نیوز: رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: نبود آموزش کافی در آتش‌نشانان شهرستان‌های استان نمود بیشتری دارد و حادثه روز گذشته در سجاس و مرگ یک آتش‌نشان و مقنی گرفتار در چاه ۲۴ متری نمونه بارز این مساله است.

مجید امیر فضلی  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روز گذشته در پی عملیات امداد و نجات، یک مقنی تبعه افغان و یک آتش‌نشان از نیروهای آتش‌نشانی در سجاس جان باختند.

وی با بیان اینکه در پی محبوس شدن یک تبعه افغانی در چاهی در روستای مجیدآباد سجاس نیروهای آتش‌نشانی به محل اعزام شدند، اضافه کرد: متاسفانه در جریان عملیات امداد و نجات آتش‌نشان سجاسی نیز دچار گاز گرفتگی شد و جان خود را از دست داد.

این مسوول با اشاره به اینکه با توجه به پیچیده بودن عملیات نیروهای امداد و با همکاری ارتش، سه نفر از نیروهای متخصص آتش‌نشانی استان با بالگرد به محل حادثه اعزام شدند، ادامه داد: این نیروها در زمان بسیار کوتاهی ۲ جان باخته را از چاه بیرون کشیدند.

امیر فضلی با بیان اینکه جان باختن آتش‌نشان ۳۲ ساله سجاسی” محسن محمدی” حادثه تلخ و دردناکی است، اظهار داشت: بطور حتم فراگیری آموزش های کافی و از طرفی وجود گازسنج می توانست به فرآیند امداد رسانی کمک فراوانی کند، موضوعی که نبود آنها واقعه ای ناخوشایند را رقم زد.

وی با اشاره به اینکه آموزش های کافی به ویژه در ارتباط با گازهای سمی اصلی مهم در برای آتش‌نشانان بشمار می رود، اضافه کرد: این سازمان بطور مستمر با تخصیص اعتبارات لازم به آموزش آتش‌نشانان زنجانی مبادرت می کند اما این مساله مهم در ارتباط با آتش‌نشانان شهرستان ها نیز باید کاملا جدی گرفته شود.

 ریس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان  با تاکید بر اینکه این سازمان آمادگی دارد تجارب و آموزش های کافی را در اختیار گروه‌های هدف قرار دهد، گفت: از طرفی آموزش های شهروندی نیز اهمیت ویژه ای دارد و در این راستا رسانه های گروهی به ویژه شبکه استانی اشراق می توانند بسیار نقش آفرین باشند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان آتش‌نشانی همواره آمادگی خود رابرای آگاه سازی و اطلاع رسانی آموزش های شهروندی از طریق شبکه استانی زنجان اعلام کرده اما اعلام رقم های بودجه ای بالامانع انجام این کار مهم شده است.

Share this post