نقش‌آفرینی ارتش در دفاع‌مقدس بر کسی پوشیده نیست

نقش‌آفرینی ارتش در دفاع‌مقدس بر کسی پوشیده نیست

آوای میهن نیوز: استاندار زنجان گفت:ارتش جمهوری اسلامی ایران یک ارتش مردمی است که در کنار سایر نیروهای مسلح کشور در امتداد دکترین دفاعی رهبر معظم انقلاب موفق عمل کرده است و نقش‌آفرینی آن در دفاع‌مقدس بر کسی پوشیده نیست

محسن افشارچی در مراسم گرامی‌داشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، در برنامه رژه نیروهای مسلح، اظهار کرد: اعلام ۲۹ فروردین به عنوان روز ارتش از ابتکارات ناب حضرت امام خمینی (ره) بود، شاید یکی از دلایل این اعلام این بود که امام راحل وفایی را از ارتش دید که مسبوق به سابقه نبود و آن بیعت همافران در ۱۹ بهمن‌ماه ۱۳۵۷ بود که پیروزی انقلاب اسلامی را تسریع کرد.

وی افزود: این عمل حضرت امام (ره) ناظر به آینده هم بود که نقش‌آفرینی ارتش در دفاع‌مقدس بر تصمیم و حرکت حضرت امام (ره) صحه می‌گذارد. در دوران دفاع‌مقدس؛ ارتش عملیات‌های مختلف و موفقی را به ویژه در سال‌های نخست جنگ تحمیلی داشت که اگر این عملیات‌ها نبود، قطعاً هزینه ایران اسلامی در دفاع‌مقدس بیشتر می‌شد.

مقام عالی استان ادامه داد: عملیات‌هایی همچون کمان ۹۹، اچ ۳ و مروارید که از عملیات‌های بزرگ و پیچیده ارتش در دفاع‌مقدس بود، ضربات سنگینی را به رژیم بعث وارد کرد و در ادامه حضور نیروی زمینی ارتش در عملیات‌هایی همچون ثامن‌الائمه، فتح‌المبین و بیت‌المقدس با تاکتیک‌های علمی و کمکی که به بچه‌های بسیجی  و سپاه کرد، نشان داد که تصمیم و اعلامیه امام در خصوص ارتش، اعلامیه‌ای بحق بود.

استاندار زنجان با بیان اینکه ارتش سربلند در سال‌های جنگ مجاهدت‌های فراوانی داشته و شهدای بسیاری را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرد، تصریح کرد: اگر زندگی‌نامه شهدا به ویژه شهدای شاخص را مطالعه کنیم متوجه می‌شویم که آنان علاوه‌ بر اینکه در حوزه نظامی‌گری سرآمد و توانمند بوده‌اند، در کنار آن متخلق به اخلاق، با تقوا و خداترس هم بودند.

افشارچی یادآور شد: در حال حاضر توانایی ارتش بسیار مضاعف از گذشته است و اگر در گذشته برای یک قطعه تانک منتظر قطعه‌ای از کشور دیگری بودیم، امروز اما با ارتقای توانمندی‌، متخصصان ارتش تانک تولید می‌کنند. کشور در زمان جنگ مجبور بود به خاطر یک قطعه از هواپیما معطل بماند ولی امروز جنگنده‌هایی مثل صاعقه، آذرخش و کوثر در داخل کشور تولید می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه امروز ارتش سازنده ربات‌های جنگنده هوشمند است که با نمونه‌های خارجی قابل رقابت هستند، عنوان کرد: توانایی ارتش در این مسائل خلاصه نمی شود، بلکه ارتش جمهوری اسلامی ایران یک ارتش مردمی است و تلاش‌های مضاعفی برای محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف کشور می‌کند، ارتش در ایام شیوع کرونا با برپایی بیمارستان‌های صحرایی و کمک به مجموعه بهداشت و درمان کشور، به مردم و کادر درمان کمک‌های قابل توجهی کرد.

وی با تاکید بر توانمندی‌های بسیار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، گفت: اینکه آمریکای جنایتکار و بلوک غرب تا کنون جرات نکردند به کشور ما به چشم چپ نگاه کنند به خاطر توانمندی‌های دفاعی نظام مقدس جمهوری اسلامی است و هیچ شکی در این نیست.

استاندار زنجان با بیان اینکه اکنون همه گزینه‌های روی میز دشمنان از روی میز برداشته شده است، خاطرنشان کرد: هر چقدر از نظر تاکتیکی و ادوات نظامی قوی باشیم، اگر اعتقاد به خداوند نباشد ما مقتدر نخواهیم بود، اقتدار در امتداد خواست خداوندی و توکل به خداوند قرار دارد.

Share this post