نقش رسانه و فرهنگ در مبارزه با مواد مخدر بی بدیل است

نقش رسانه و فرهنگ در مبارزه با مواد مخدر بی بدیل است

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: نقش رسانه و فرهنگ در مبارزه با مواد مخدر بی بدیل است و باید تولید محتواهای رسانه ای و برنامه های فرهنگی در این زمینه اقدام شود.

دکتر علی رحمانی  در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان قزوین اظهار داشت: در زمینه جلوگیری از توزیع مواد مخدر و شناسایی باندهای توزیع آن استفاده از ظرفیت بسیج و سپاه بسیار با اهمیت ارزیابی می شود که با توجه به دستورالعمل جدید سپاه این مهم تا حدودی زیادی تحقق پیدا خواهد کرد.

وی افزود: باید توان حداکثری در زمینه آگاه سازی و پیشگیری به کارگیری شود تا از این طریق جوانان با مخاطرات این موضوع به خوبی آشنا شده و به سمت استفاده از مواد مخدر نروند.

این مسوول همچنین با تبریک هفته نیروی انتظامی و نقش پررنگ پلیس در مبارزه با مواد مخدر، گفت: نیروی انتظامی با جانفشانی در مسیر مبارزه با مواد مخدر حضور چشمگیری داشته که  امیدواریم همین روند ادامه پیدا کند و شاهد توفیقات بیشتری از سوی این نهاد زحمت کش باشیم.

رحمانی اضافه کرد: تدارک تولید ۲۸ برنامه تلویزیونی و ۲۸ برنامه رادیویی در زمینه پیشگیری از مواد مخدر یکی از برنامه های تبلیغاتی موثر است که خوشبختانه اعتبارات لازم هم تامین شده و امیدواریم تاثیرگذاری مطلوب را در سطح جامعه داشته باشد.

وی اظهار داشت: در زمینه مبارزه با مواد مخدر باید تمامی دستگاه ها به ویژه دستگاه های ذیربط احساس تکلیف کنند تا بدین وسیله به صورت همه جانبه و با ظرفیت حداکثری در این زمینه ورود کنیم.

این مسوول گفت: براساس یک پژوهش صورت گرفته توسط کارشناسان، اولیا و خانواده ها به صورت میانگین پنج سال پس از استفاده فرزندان آنها از مواد مخدر مطلع می شود که باید با برنامه های تبلیغاتی و آگاه سازی این موضوع کنترل شود.

رحمانی افزود: در این زمینه از ظرفیت شبکه شاد هم می توان به شکل مطلوب استفاده کرد چراکه این شبکه مخاطب زیادی را در درون خود دارد و می تواند منجر به افزایش اطلاع رسانه ای و اقدامات تبلیغاتی در این زمینه شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: با مشارکت سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین و برخی از دستگاه های ذیربط موضوع مبارزه با مواد مخدر به صورت محله ای دنبال می شود.

 

دکتر علی رحمانی

Share this post