نماینده عالی دولت در استان البرز: رشد ۹ میلیون دلاری صادرات البرز نسبت به سال گذشته

نماینده عالی دولت در استان البرز: رشد ۹ میلیون دلاری صادرات البرز نسبت به سال گذشته

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: در ۳ ماهه نخست سال ۹۸ بیش از ۲۹ میلیون دلار صادرات از البرز به کشورهای مختلف دنیا صورت گرفت که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد ۹ میلیون دلاری در این شاخص مهم مواجه هستیم.

به گزارش  خبرنگار ما به نقل ازاداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، شهبازی با اعلام این خبر افزود: یکی از محورهای مهم رشد اقتصادی ایجاد بسترها و مشوق های لازم برای توسعه صادرات است که طی 8 ماه اخیر این امر در البرز به شکل محسوسی مشهود و خروجی آمارهای موثق ملی موید این امر است.

وی ادامه داد: علاوه بر برگزاری منظم و مداوم جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، در راستای تسهیل گری مسیر صادرات، نشست های تخصصی با تجار در قالب کارگروه صادرات غیرنفتی و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اهتمام ویژه ای دنبال شد.

شهبازی حضور میدانی در واحدهای تولیدی بویژه در حوزه های دارویی و مواد غذایی و اتخاذ تدابیر لازم برای تسریع در بهره مندی تسهیلات رونق تولید را از جمله اقدامات موثر برای توسعه صادرات دانست و گفت: بر این باور هستیم که با پیگیری مجدانه و بسیج مسئولان مربوطه می توان گره های کور تولید و صادرات را باز کرد.

وی افزود: طی تسهیلات ایجاد شده و ارتباط تنگاتنگ با تولیدکنندگان و تجار که بواسطه دیدارهای خصوصی، جلسات تخصصی گروهی، حضور میدانی و ایجاد لینک ارتباط مستقیم با فعالان اقتصادی بر روی پورتال استانداری، امسال توفیقات ارزشمندی کسب شده و به یاری خداوند ادامه نیز خواهد داشت.

استاندار البرز اضافه کرد: در 3 ماهه نخست سال 98 بیش از 29 میلیون دلار صادرات از البرز به کشورهای مختلف دنیا صورت گرفت که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد 9 میلیون دلاری در این شاخص مهم مواجه هستیم.

وی گفت: ارزش ریالی صادرات البرز در 3 ماهه اول سال 98 حدود 124 میلیارد تومان بوده که این میزان در سال 97 به 86 میلیارد تومان رسید.

وی گفت: علی رغم شرایط کنونی و ایجاد تحریم های ناجوانمردانه استکبار بر علیه نظام جمهوری اسلامی که معیشت و اقتصاد مردم را نشانه گرفته، البرز بر اساس منویات مقام معظم رهبری در نام گذاری سال با عنوان رونق تولید و برنامه های دولت تدبیر و امید در این راستا، با ریل گذاری صحیح، حصارها را درنوردیده و در حوزه های مهم اقتصادی هر روز توفیق جدیدی را کسب و تثبیت می کند.

Share this post