نکاتی از بازدید شهر قزوین (پنجشنبه دهم مرداد 98)

نکاتی از بازدید شهر قزوین (پنجشنبه دهم مرداد 98)

توجه جدی به احیا خانه های قدیمی و اماکن تاریخی مانند بازسازی سرای #سعدالسلطنه و تبدیل آن به کانون تجمع هنرمندان و فعالان صنایع دستی در طول یک دهه گذشته مورد توجه بوده است.
استفاده مناسب از راهنمایان گردشگری به همراه استادی مسلط به تاریخ شهری و آگاه از تاریخچه محلات، اماکن قدیمی و تاریخی و بزرگان و مشاهیر شهری که بصورت مستمر در حال ارایه اطلاعات به #گردشگران بودند.
▪منطقه گردشگری فدک (باراجین) مشابه گاوازنگ_زنجان که در مقایسه دارای خدمات بسیار مناسب و مطلوب تری است و روند رو به رشد آن به سرعت ادامه دارد . مجموعه حیات وحش کم نظیر ، سکونت گاه های بوم گردی بامستان از نمونه های کامل شده و زیبای این مجموعه است.
🔴 اصلی ترین و مهمترین عوامل فنی در توسعه مطلوب #باراجین و دلایل تخصصی فاصله محسوس و قابل توجه خدمات آن با #گاوازنگ_زنجان عبارتند از :
-1- عدم وجود معارضین و یا کم بودن آنها در محل اجرای طرح
2-اخذ سند مالکیت برای زمین توسط مجری طرح (شهرداری قزوین)
3-الحاق مجموعه بیش از هزار و دویست هکتاری محل طرح به محدوده شهر قزوین و تبدیل آن به یک منطقه شهرداری قزوین در قالب منطقه نمونه گردشگری (بسیار مهم)
4- و اخیرا اختصاص ردیف بودجه ملی برای طرح
5-بطوریکه نهایتا و در شرایط کنونی ، عملا جذابیت خاصی برای سرمایه گذاران خصوصی ایجاد شده و مراکز خدمات گردشگری و تفریحی در حال ایجاد و توسعه هستند.
لازم به ذکر است این اقدامات از سال 79 در قزوین آغاز شده و شتاب جدی آن از سال 85 کلید خورده است.
*سعید امیدی

Share this post