نگاه مجموعه مدیریتی استان قزوین حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است

نگاه مجموعه مدیریتی استان قزوین حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است

 

استاندار قزوین گفت: همانگونه که شرکت‌های دانش بنیان از روش‌های متداول تولیدی عبور کرده‌اند، نباید نگاه سنتی به تأمین مالی داشته باشند و باید روش های جدید مالی را مورد مطالعه قرار داده و از ظرفیت آنها استفاده کنند.

به گزارش آوای میهن نیوز،محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین روز یکشنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قزوین اظهار داشت: یکی از ابزارهای جهش در اقتصاد توجه به اقتصاد دانش‌بنیان است که خوشبختانه در این زمینه تا به امروز اتفاقات خوبی رقم خورده و رهنمودهای مقام معظم رهبری منجر به تحولات بسیار جدی در این زمینه شده است.

وی افزود: در شرایطی که اقتصاد کشور با حملات و طمع دشمنان روبرو است توجه به اقتصاد دانش بنیان می تواند بسیاری از این توطئه های اقتصادی را خنثی کند.

استاندار قزوین گفت: خوشبختانه استان قزوین در حوزه منابع انسانی که عمده ظرفیت اقتصاد دانش‌بنیان را تشکیل می‌دهد از ظرفیت خوبی برخوردار است و دانش کافی در حوزه نخبگان استان وجود دارد که این دانش باید در مسیر اقتصاد مقاومتی به سمت تولید و ایجاد ارزش افزوده برود.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: نگاه مجموعه مدیریتی استان قزوین حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است و این حمایت را با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و ریسک‌پذیری مسئولان و مدیران به بهترین شکل ممکن اجرایی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه توجه به روش‌های جدید تأمین مالی برای شرکت های دانش بنیان و حتی واحدهای صنعتی از اهمیت بالایی برخوردار است، ادامه داد: همانگونه که شرکت‌های دانش بنیان از روش‌های متداول تولیدی عبور کرده‌اند نباید نگاه سنتی به تأمین مالی داشته باشند و باید روش های جدید مالی را مورد مطالعه قرار داده و از ظرفیت آنها استفاده کنند.

 اعلایی اضافه کرد: از نظام های چانه زنی و سفارش بین بانک و بخش خصوصی خسته شده ایم و باید در این زمینه از روش های جدید مدیریت زنجیره تأمین استفاده کرد، البته این مهم به معنای این نیست که بانک ها کوتاهی می کنند ولی به هر ترتیب آنها قوانین و محدودیت هایی دارند و باید روش های جایگزین اعمال شود.

استاندار قزوین گفت: تیم مدیریتی اقتصادی استان قزوین یک تیم تحول گرا، ریسک‌پذیر و همراه با شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای تولیدی است و برای کسب و کار و تولید مسیر همواری را ایجاد خواهد کرد.

 

Share this post