نیازمند همکاری آموزش و پرورش در بحث جوانی جمعیت هستیم

استاندار گیلان عباسی

نیازمند همکاری آموزش و پرورش در بحث جوانی جمعیت هستیم

 
آوای میهن نیوز – استاندار گیلان با اشاره به اهمیت همکاری آموزش و پرورش در موضوع جوانی و رشد جمعیت گفت: نیازمند آنیم که سهم آموزش و پرورش در این بخش در کارگروه‌های اجتماعی دیده شده و همکاری و مشارکت بیشتری در این زمینه انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان که با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در رشت برگزار شد، اظهار کرد: همه باید در اجرای دقیق قانون جوانی جمعیت همکاری کنند و آموزش و پرورش یکی از دستگاه ها است.

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش گیلان با توجه به شرایط آب و هوایی این استان نیازمند توجه ویژه است، اضافه کرد: واحدهای آموزشی این خطه به دلیل شرایط اقلیمی زود فرسوده می شوند و نیاز به بازسازی و تعمیرات دارند از این‌رو باید برای تامین اعتبار در این بخش توجه ویژه تری به این خطه شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به مشارکت خیرین مدرسه ساز در استان و قدردانی از آنان خاطر نشان کرد: آنان همواره در این امر خیر و نیکو پیشگام هستند و در ساخت و مشارکت واحدهای آموزش استان نقش موثری دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه هزینه ساخت مدرسه در گیلان بیشتر از سایر استان‌های کشور است، گفت: در تامین هزینه های اداری دچار مشکل هستیم.

محمد فائزی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش گیلان اظهار کرد: سال آینده با پیک بازنشستگی مواجهیم بنابراین مشکلات اساسی در این زمینه خواهیم داشت که باید از اکنون تدبیر شود.

وی خاطر نشان کرد: سال ۹۴ با بیش از ۲۹ هزار فرهنگی، آموزش و پرورش دانش‌آموزان گیلان را بر عهده داشتیم اما اکنون این تعداد به بیش از ۲۶ هزار نفر رسید در حالیکه تعداد دانش آموزان افزایش یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان افزود: دانشگاه فرهنگیان راهکار دراز مدتی برای رفع مشکل کمبود نیروی انسانی و جذب از طریق آزمون استخدامی راهکار کوتاه مدت است که با تاکید بر بومی‌گزینی و افزایش سهمیه بتوانیم کلاس های درس را به خوبی اداره کنیم.

رییس مجمع نمایندگان گیلان هم در این جلسه با تاکید بر ضرورت حفظ جایگاه و حرمت معلمان گفت: فرهنگیان در تعلیم و تربیت آینده سازان کشور نقش مهمی دارند و حفظ جایگاه آنان برای ما بسیار اهمیت دارد.

محمدرضا احمدی سنگری اظهار کرد: برای تعلیم و تربیت دانش آموزان باید بسیار دقت کنیم، معلمان و فرهنگیان هم باید به نقش مهم خود در تربیت آینده سازان اهتمام جدی داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش صبح امروز “پنجشنبه” پس از ورود به گیلان در مزار شهدا حضور یافت و سپس از پروژه‌های نیمه تمام آموزش و پرورش بازدید کرد. وزیر آموزش و پرورش از پروژه‌های نیمه تمام آموزشی رشت بازدید کرد

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش به دیدار آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت رفت و گزارشی از برنامه های وزارت آموزش و پرورش در بخش های مختلف سخنانی ارائه کرد. کتاب‌های درسی دانش‌آموزان از سال ۱۴۰۳ به صورت مبنایی تغییر می‌کند. کتاب‌های درسی دانش‌آموزان از سال ۱۴۰۳ به صورت مبنایی تغییر می‌کند

شرکت در جلسه شورای آموزش و پرورش از دیگر برنامه های وزیر بود. نیمی از مدارس کشور را خیرین می‌سازند

دیدار با فرهنگیان در استانداری از دیگر برنامه عصر امروز وزیر آموزش و پرورش است.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۷۰ هزار دانش آموز است که در نزدیک به چهار هزار واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

Share this post