هرچه قویتر می‌شویم دشمنی‌ها و فشارها هم بیشتر می‌شود

هرچه قویتر می‌شویم دشمنی‌ها و فشارها هم بیشتر می‌شود

آوای میهن نیوز: استاندار زنجان با تاکید بر لزوم گذر از حکمرانی متمرکز گفت: این نوع حکمرانی که ناشی از ساختار عمودی است و موجب بخشی نگری می شود، حل کننده مشکلات نیست .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، دکتر محسن افشارچی، در نشست شورای اداری استان که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد، داشتن یک نگاه تمرکز‌ زدا در حوزه حکمرانی را ضروری عنوان کرد و افزود: برای تحقق این مهم لازم است که  اختیاراتی به استان ها داده شود.

وی با بیان اینکه حاصل عملکرد جزیره‌ای و بخشی نگری دستگاه های بالادستی باید خروجی خود را در استانها نشان دهد گفت: اما چنین چیزی را در استان ها شاهد نیستیم.

مقام عالی دولت در استان، ، اقتصاد نفتی را عامل ایجاد و شکل گیری حکمرانی متمرکز در کشور عنوان و تصریح کرد: ساختار متمرکز و عمودی موجب عملکرد بخشی و جزیره ای در بدنه اجرایی شده است.

افشارچی، همچنین با بیان اینکه ۴۳ سال  است که نظام جمهوری اسلامی در یک نبرد جامع با نظام سلطه است، گفت:  در این مدت هر میزان که  قوی تر می‌شویم، دشمنی ها و فشارها هم علیه مردم و کشور ما بیشتر می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه  اما بر مبنای این فشارها، سازوکارهای نبرد با نظام سلطه در کشور تغییر نکرده و مدل حرکتی همچنان بر اساس روش های گذشته است، افزود: ولی  برای نبرد مهمی که با نظام سلطه داریم، باید تغییر رویه بدهیم.

استاندار زنجان در ادامه نسبت درآمد به مصارف  استان زنجان را  ۷۵ درصد به ۲۵ درصد  اعلام کرد و گفت: این در حالی است که بهره مندی استان از بودجه عمومی  نسبت به استان هایی که چنین وضعیتی ندارند، هم کمتر است.

افشارچی  بر لزوم  ریسک پذیری مدیران در شرایط کنونی تاکید و تصریح کرد: دستگاه های نظارتی هم  باید در این خصوص همراهی کنند تا مدیران  جسارت بیشتری در چارچوب قانون، از خود نشان دهند. 

Share this post