واحدهای مسکن ملی در زنجان از ۱۶ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند

خواجه ای

واحدهای مسکن ملی در زنجان از ۱۶ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند

آوای میهن نیوز – مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: واحدهای مسکن ملی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت این استان از ۱۶ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

رضا خواجه ای در گفت و گو با خبرنگاران با تشریح وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان افزود: عملیات اجرایی یک‌هزارو ۷۳۲ واحد مسکونی آغاز شده است و یک‌هزارو ۴۰۳ واحد در دست طراحی است که در زمان بندی تعیین شده به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار داشت: اغلب متقاضیانی که وجه اولیه این واحدها را پرداخت کرده بودند، با همکاری اداره کل راه و شهرسازی زمین مورد نیاز برای ساخت واحدهای مسکونی آنها تامین شده است.

این مسوول خاطرنشان کرد: در شهر زنجان نیز ۳۶۸ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن با همکاری اداره کل راه و شهرسازی در دست احداث است.

خواجه ای خاطرنشان کرد: اتمام اجرای پروژه های مسکن ملی، به زمان صدور پروانه ساختمانی آنها بستگی دارد.

وی همچنین با بیان اینکه سال گذشته ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در روستاهای استان زنجان مقاوم‌سازی شده است، ادامه داد: تاکنون ۵۵ درصد واحدهای مسکونی روستایی زنجان مقاوم سازی شده است و طبق برنامه ریزی ها تا پایان سال ۱۴۱۰ با مقاوم سازی بیش از پنج هزار واحد مسکونی، مقاوم سازی همه واحدهای روستایی استان به اتمام می رسد.

خواجه ای گفت: طبق برنامه‌ ابلاغی در طرح ملی مسکن برای زنجان، سهم این استان (به نسبت جمعیت آن در کشور )۴۰ درصد بیشتر تخصیص و به لحاظ استقبال بالا از طرح، این سهم از ۵۰ هزار واحد مسکونی به ۷۰ هزار واحد مسکونی افزایش یافت که طی چهار سال ساخته می‌شود.

وی افزود: ۱۵ هزار و ۸۳۴ نفر در استان زنجان در شهرهای با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد چهار هزار و ۶۰۰ نفر نهایی شده است./ مهران حبیبی


Share this post