والدین از اثرات سوء فضای مجازی بر کودکان غافل نشوند

سرهنگ موسوی فتا

والدین از اثرات سوء فضای مجازی بر کودکان غافل نشوند

آوای میهن نیوز – رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: استفاده از فضای مجازی از زمان شیوع کرونا به خصوص در میان کوکان افزایش یافت و این درحالی است که والدین نباید از اثرات سوء این فضا بر فرزندان خود غافل شوند.

سرهنگ سیداحمد موسوی افزود: اغلب والدین برای تشویق و در قبال موفقیت های کودکان برای آنان گوشی هوشمند تهیه می کنند این درحالی است که باید نسبت به رفتارهای آنان در این فضا کنترل داشته باشند و آموزش های لازم را ارایه دهند.

وی بابیان اینکه بخشی از زندگی، تفریح و سرگرمی کودکان به فضای مجازی سوق یافته است یادآورشد: نسل جدید دارای هوش فنی بالاتری نسبت به والدین خود دارند لذا شکاف عمیقی بین والدین و کودکان و به عبارتی میان نسل قدیم و جدید ایجاد شده است.

سرنگ موسوی اظهار کرد: فضای مجازی در کنار همه مزیت هایی دارد، عدم آشنایی صحیح با این فضا و نظارت نشدن کودکان، آنان را در معرض انواع آسیب های جدی قرار می دهد و مشکلات متعددی را ایجاد می کند.

وی با اشاره به راه اندازی “پویش کودکان سایبری” گفت: این پویش با همراهی برخی سازمان ها، مانند آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و دیگر سازمانهای متولی از ۲۶ تا ۲۹ دی ماه جاری با هدف کاهش شکاف اطلاعات رسانه ای و فضای مجازی بین کودکان و والدین، افزایش آگاهی خانواده و اولیای مدارس با این فضا و ایجاد حساسیت هرچه بیشتر به محتواهای مختلف تولید شده در آن برگزار شد.

موسوی تاکید کرد: محتواهای تولید شده در این پویش همچنین از طریق شبکه شاد در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد تا دانش، سواد و آگاهی آنها افزایش یابد و با نحوه مواجهه اصولی و غالبگری بر فضای مجازی و مدیریت آن آشنا شوند.

وی با بیان اینکه این پویش با شعار فتا حامی کودکان در فضای مجازی و یار امین و حامی خانواده ها است برگزار شد، افزود: عموم مردم می توانند در صورت بروز هر گونه مشکلی در این زمینه در تمامی ساعات شبانه روز به ماموران پلیس فتا مراجعه کنند تا این پلیس به بهترین نحو ممکن به آنها کمک و از آسیبهای جدی جلوگیری کند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان همچنین از افزایش جرائم اینترنتی خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون چهار طرح پاکسازی در سطح استان اجرا شد که نتیجه آن شناسایی و پاک‌سازی ۵۰۰ سایت غیرمجاز بوده است.

موسوی تصریح کرد: ۶۲ درصد از جرائم اینترنتی از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه در حوزه مالی و بقیه موارد به مزاحمت‌های اینترنتی و کلاهبرداری، اخاذی، هتک حیثیت و باج‌گیری مربوط بود.

Share this post