واهمه دشمن از روحیه جهادی ملت ایران بیش از توانایی نظامی آن است

واهمه دشمن از روحیه جهادی ملت ایران بیش از توانایی نظامی آن است

 

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

واهمه دشمن از روحیه جهادی ملت ایران بیش از توانایی نظامی آن است

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز واهمه دشمن از روحیه جهادی ملت ایران، بیش از موشک‌ها و توانایی نظامی آن بوده و همین انتقام سخت نیز بیش از همه چیز، تحت تاثیر حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر شهدای جبهه مقاومت بود که نقش موثری در تحکیم نظام و همدلی و وحدت ملی داشت.

سردار احمد حق‌طلب در دومین جلسه ستاد سیاستگذاری کنگره ملی سه هزار شهید استان زنجان، اظهار داشت: روحیه جهادی ملت ایران، پشتوانه بسیار عظیمی برای مسؤولان است تا بتوانند ماموریت خود را دنبال کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر در چند سال اخیر، شاهد این بودیم که جوانان به صورت پرشور و باهیجان و اصرار، آمادگی خود را برای حضور در هزاران کیلومتر دورتر از خاک جمهوری اسلامی و مبارزه با داعش و دفاع از حرم اهل بیت(ع) اعلام می‌کردند به واسطه این بود که تمام مسؤولان در مجموعه‌های اداری و نظامی تا حد زیادی توانستند فرهنگ دفاع مقدس و روحیه جهاد و شهادت را به نسل جوان انتقال دهند.

حق‌طلب افزود: برگزاری کنگره‌های شهدا، یکی از موثرترین راه‌های انتقال این فرهنگ است.

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هدف از برگزاری کنگره شهدای استان‌ها علاوه بر عرض ادب و ادای دِین به مقام شامخ شهدا و خانواده‌های آن‌ها، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ترغیب جوانان در این حوزه است.

وی با بیان اینکه کنگره شهدا تا کنون در ۲۶ استان کشور در سطح ملی برگزار شده است، اظهار داشت: علاوه بر این کنگره‌ها و مراسم یادواره، کنگره‌های تخصصی اقشار مختلف شهیدان از جمله هنرمندان، دانشجویان، اصناف، کارگران و ورزشکاران نیز در سراسر کشور برگزار شده است.

حق‌طلب با بیان اینکه تقویم برگزاری کنگره شهدا از حدود ۱۰ سال گذشته، تنظیم و به استان‌ها ابلاغ شد، خاطرنشان کرد: برابر این تقویم، تمام استان‌ها تا سال ۱۴۰۰ حداقل یک بار کنگره ملی شهدا را برگزار و تمام اقشار بسیج نیز کنگره تخصصی خود را برگزار خواهند کرد.

وی افزود: کنگره‌هایی که برگزار می‌شوند، یک رویدار بسیار تاثیرگذاری هستند و در هیچ برنامه‌ای، وحدت و همدلی در این سطح ایجاد نشده است.

حق‌طلب با بیان اینکه اولین اقدام تا برگزاری اجلاسیه نهایی، جمع‌آوری اطلاعات است، گفت: بر این اساس تا سال ۱۴۰۰ به ضِرس قاطع می‌توان گفت که اطلاعات جامع و کاملی از تمام شهدای کشور داریم تا به عنوان گنجینه در سال‌های آتی استفاده کرده و در قالب کتاب و مستند، ارائه دهیم.

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آنچه که امروز به اسم کنگره شهدا برگزار می‌شود، یک کار فرهنگی بسیار عمیق بوده و دستاوردهای بسیار ارزشمندی دارد.

وی اظهار داشت: همزمان با برگزاری کنگره‌ها، بخش عظیمی از اقدامات و خدمات فرهنگی با حضور و کمک مردم انجام شده که تامین جهیزیه برای زوج‌های جوان و نیازمند، سرپرستی ایتام و آزادی زندانیان غیرعمد به میزان شمار شهدای استان‌ها از جمله این اقدامات است.

حق‌طلب خاطرنشان کرد: زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی در برخی موضوعات مانند غواصان، سرآمد کشور بوده و نقش بسیاری در دوران دفاع مقدس داشته که به یادگار مانده است و به سایر موضوعاتی از این قبیل نیز باید بیشتر پرداخته شود.

Share this post